2017. február 5., vasárnap

Tepertős túrós csusza

Még soha életemben nem készítettem túrós csuszát, bár hasonló tésztás ételt igen, csak juhtúróval, most került sor rá. A Párommal éppen elkacagtuk, hogy gyerekkorunkban azt hittük, hogy a túrós csusza, az tényleg egy túróval bevont kukorica csusza :) :)


Hozzávalók (4 személy részére): 60 dkg kocka tészta, 40 dkg tehéntúró, 2 dl tejföl, 15 dkg füstölt szalonna és császárszalonna, kis csokor zöldpetrezselyem és kapor, só.
Elkészítése: A szalonnát és császárszalonnát csíkokra vágjuk, kiolvasztjuk, kivesszük a zsírjából. A tésztát kifőzzük, leszűrjük, a szalonna zsírjában kissé megpirítjuk, ráöntjük a tejfölt, ráhalmozzuk a tehéntúrót, hozzáadjuk a kisült szalonnát és császárszalonnát, megszórjuk a finomra aprított zöldfűszerekkel, összeforgatjuk, azonnal tálaljuk.

2 megjegyzés:

María írta...

Érdekes, hogy Erdélyben milyen előszeretettel használják a kaprot. A Menyem is erdélyi, a káposztás tésztát is kaprosan készíti. De a túrós csuszánál nagyon meglepő hozzávaló, csakúgy mint a petrezselyemzöld. Felénk (Szegeden) csak tészta, túró, tejföl, füstölt szalonna és a belőle kiolvasztott zsír. De a pörc külön, csak a tálaláskor rárakva, mert ha összekeverjük, akkor fellágyul, nem lesz olyan ropogós - nekem legalábbis ez a tapasztalatom.

Kati írta...

Mária, igen, az erdélyi gasztronómiának kedvelt füszere a kapor, káposztás étel pl szinte sose nem készül kapor illetve csombort nélkül,ordás palacsintát el sem lehet képzelni friss kapor nélkül, a román vidékeken pedig szinte mindenbe teszik, de nekem személyes kedvencem is a kapor bazsalikom mellett, azért is használom sokat. Amúgy az eredeti receptbe tudom nem szerepel sem petrezselyem sem kspor, de olyan friss, tavaszias lesz vele az étel. Én csak nagyon kis adagot készítettem a túrós csuszából, azért kavartam össze, azonnal elfogyott, nem volt ideje meglágyulni a pörcnek :) A fotóhoz pedig én is csak a tetejére szórtam :)