2011. május 11., szerda

Orgonalekvár

Az orgonalekvár receptjét szintén Napmátkától kölcsönöztem, aki nagy - nagy szakértője a virágokból készült ételeknek, italoknak. Az adagot azonban le kellett csökkentenem, mert csak három borospohárnyi orgonaszirom állt rendelkezésemre. A következő adagból körülbelül három dl lekvár lett. Ezután majd többet készítek.





Hozzávalók:
  • 3 borospohár orgonaszirom
  • 3 borospohár cukor
  • 3 borospohár víz
  • másfél citrom leve
Elkészítés:
A cukrot a vízzel felforraltam, amikor forrni kezdett beletettem az orgonaszirmokat. A legkisebb lángon addig pároltam amíg besűrűsödött. Egy éjszakát állni hagytam, majd másnap hozzáadtam a citromlét, és ezzel együtt újra felrorraltam. Tiszta, száraz üvegbe töltöttem, és melegdunsztba tettem.
Az állaga szinte a mézhez hasonló, lehet elég lett volna bele picivel kevesebb cukor is. De a lényeg az, hogy egy finom, illatos, különleges lekvárt kaptam.

14 megjegyzés:

Éva írta...

Hogy miket tudok meg , még nem is hallottam hogy orgonából is lehet lekvárt.Nagyon guszta, gondolom finom lehet az illata is!

María írta...

Őrület, hogy már megint mit készítettél!! Ha az orgona illatára gondolok, fenomenális lehet!!

Eszter írta...

Még nem is hallottam róla, pláne nem ettem, de nagyon szívesen megkóstolnám!

Kati írta...

Éva, Mária, igen az illata is fincsi, bár nem annyira érzik mint frissen, inkább csak akkor mikor főzöd.

Eszter, nagyon finom, én már megkóstoltam.

Panna írta...

Nem mondod, hogy lekvárt is készítettél belőle? Nagyon-nagyon ötletes!!!

Nelli írta...

Majdnem olyan, mint az othello lekvár.Finom és különleges lehet.

Mesi írta...

Wow!!! :) Ezt is mentettem! :) Mihez hasonlítható az íze?

Kati írta...

Éva, igen az illata is különleges.

Nelli, Mesi, nagyon különleges íze van, édes is, kesernyés is, olyan virágos. Nem nagyon tudom hasonlitani semmihez.

Névtelen írta...

De jó! Kár, hogy már nem virágzik az orgona! :( Na nem baj, majd jövőre :)

Kati írta...

Flóra, köszönöm.

IsaBella írta...

De érdekes! Ha ismét nyílik az orgona, föltétlenül ki kell próbáljam! :)

4Gyerek írta...

hát itt is sajnálattal állapítom meg, hogy nekünk egy kis kivénült fehér orgona bokrunk van csak. arról pedig férj nem enged gyűjtögetni :(

Unknown írta...

Elkészítettem én is az orgona lekvárt,az enyém elég folyékony lett,inkább szörp mint lekvár :o)

Kati írta...

IsaBella, gondolom azóta már nyílt az orgona:)

4Gyerek, hát arról nem is szabad:)

Rózsa, lehet még főzni kellett volna, hogy sűrűsödjön, nálam szinte méz állaga volt, jól besűrűsödött.