2015. szeptember 15., kedd

Rigó Jancsi szelet

Ez a süti ismét édesanyám kezét dicséri, amióta nem vagyok otthon, ő süti a süteményeket amiket láttok, ez akkor készült mikor otthon voltunk, nagyon, de nagyon finom volt :) S persze szép is :)


Hozzávalók : a tésztához: 40 dkg liszt, 20 dkg cukor, 24 dkg szobahőmérsékletű, lágy vaj, 6 evőkanál tej, 2 evőkanál kakaó, , 4 tojás, , 2 tasak vaníliás cukor, 3 teáskanál sütőpor.  A töltelékhez: 8 dl tejszín, 20 dkg étcsokoládé, 2 dkg vaj, 2 evőkanál méz, 1 tasak vaníliás cukor.  A mázhoz: 10 dkg csokoládé, 4 dkg vaj.

Elkészítése: A tojást a cukorral és a vaníliás cukorral fehéredésig verjük, hozzáadjuk a lágy vajat és ezzel is habosra dolgozzuk, majd hozzáadjuk a tejet és a sütőporral elkevert lisztet valamint a kakaót. Simára kavarjuk majd a masszát kétfele osztva sütőpapírral bélelt tepsiben, közepes hőfokon, kb 15 perc alatt két lapot sütünk.  A 20 dkg csokoládét a 2 dkg vajjal felolvasztjuk, vigyázva, hogy ne főjjön fel.  5 dl tejszínt a felolvasztott, langyos csokoládéval kemény habbá verjük. A megmaradt 3 dl tejszínt szintén kemény habbá verjük a vaníliás cukorral, majd hozzákavarjuk a mézet. Az egyik lapot megkenjük a csokis tejszínhabbal, majd rásimítjuk a mézes tejszínhabot, ráhelyezzük a másik lapot, óvatosan kissé megnyomkodjuk. A csokit a vajjal felolvasztjuk a sütemény tetejére simítjuk. A süteményt kockára vágva tálaljuk.  Tálalásig a hűtőben tároljuk.

3 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon szép és biztos nagyon finom is! Még nem sütöttem ezt a fajta süteményt pedig nagyon szeretem.Biztos örülni a család ha meglepném őket vele. Elmentem a receptedet mert nagyon tetszik!

Tiffanylda írta...

Én is úgy tettem,mit Éva. :) Hamarosan búcsú lesz a faluba, meglepem a családot! Köszi!

Az amatőr hagyományörző írta...

Az egyik kedvencem a Rigó Jancsi , nagyon jól néz ki amit bemutattál , nálunk egy kicsit másképpen készül , a tésztájába darált mogyoró kerül , úgy is nagyon finom !