2021. április 10., szombat

Kürtőskalács kifli

 Az Anyafőz csoportban jött szembe velem ez a recept, az anyukák nagyon dicsérték, így gondoltam én is kipróbálom húsvétra, hát annyit mondhatok, isteni finom :) Először gondolkodtam rajta, hogy milyen lesz mindenféle sütőpor nélkül, de nem kell megijedni tőle, a vajtól és mascarponétól tökéletes poronyó tésztát kapunk, amely kívül ropogós, belül omlós.

Hozzávalók: 20 dkg mascarpone vagy más krémsajt, 20 dkg szobahőmérsékletű vaj, 32 dkg finomliszt, 3 evőkanál cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 1 - 2 teáskanál lereszelt citromhéj. A nyújtáshoz: 5 dkg cukor 2 -3 teáskanál fahéjjal elkeverve, 5 dkg cukor 5 dkg kókuszreszelékkel elkeverve, 5 dkg cukor 5 dkg darált dióval elkeverve.

Elkészítése: A lisztet morzsásra dolgozzuk a vajjal, majd hozzáadjuk a cukrot és a mascarponet, lisztes kézzel, gyorsan dolgozva egynemű tésztává gyúrjuk, min.2 órát a hűtőben pihentetjük, de akár egy egész éjszakát is a hűtőben hagyhatjuk. A tésztát három részre osztjuk, amelyikkel dolgozunk azt kivesszük, a többit a hűtőben hagyjuk. Amelyik ízesített cukorral dolgozni szeretnénk kiterítjük, rárakjuk a tésztát, kerek formára nyújtjuk, közben megfordítjuk, hogy mindkét felén jól felvegye a cukrot, addig nyújtjuk amíg a cukrot mind felveszi, ekkor 16 háromszögre vágjuk, a szélesebbik felétől kezdve feltekerjük. Mindezt megismételjük a másik két tésztával is. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezzük, 180 fokra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt készre sütjük. Vigyázzunk, mert a cukor miatt gyorsan megég a teteje. 

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Biztos én csináltam valamit rosszul de teljesen ellapult. Ezt ilyen formán többször nem fogom megsütni.

Kati írta...

Névtelen, nem tudom mi lehet a probléma, én már sokszor megsütöttem ezt a receptet, még sosem lapult el.