2020. április 25., szombat

Halas pite ( Fish pie)

Életem első halas pitéje, azt mondják jól sikerült :) Aki szereti a halat, próbálja ki ezt a pitét, nem fog csalódni benne. Én több receptet is végignéztem, s alkottam egy olyat, ami a mi szájunk íze szerint való, de nem rugaszkodtam el a hagyományos recepttől.


Hozzávalók (kb 6 személy részére): 20 dkg füstölt lazac, 20 dkg tőkehal filé, 10 dkg garnélarák, 10 zöldborsó, 1 póréhagyma, 3 evőkanál liszt, 2 dl tej, 2 dl tejszín, 1 dl fehérbor, só, bors, 5 dkg vaj, só, fehérbors. A krumplipüréhez: 15 krumpli, 5 dkg vaj, 1 dl tej, só. 10 dkg sajt.
Először is a megszokott módon elkészítjük a krumplipürét, hagyjuk kihűlni. A tőkehalat kockákra vágjuk, a tejben kissé előfőzzük, leszűrjük, a tejet félretesszük. A lazacot szintén falatnyi kockákra vágjuk, összeforgatjuk a főtt tőkehallal, a konyhakész garnélarákkal, a zöldborsóval, egy hőálló tálba helyezzük. A karikára vágott póréhagymát megdinszteljük a vajon, felöntjük a fehérborral, hagyjuk elpárologni, rászórjuk a lisztet, kissé átforgatjuk, felöntjük a tejjel és a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk, besűrítjük.
A tejszínes, póréhagymás szószt az előkészített halakra öntjük, elegyengetjük rajta, majd a tetejére simítjuk a krumplipürét, megszórjuk a sajttal, 200 fokra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt összesütjük, amikor bugyogni, bugyborékolni látjuk, akkor kész van.


4 megjegyzés:

Verus írta...

Hú, ez nagyon gusztán hangzik!🙂

Kati írta...

Verus, nagyon finom :)

Noryta írta...

Hú, de mennyit ettünk ilyet Sheffieldben. :) Millió puszi Nektek!

Kati írta...

Noryta, de örvendek, de rég hallottam rólad :)