2017. január 23., hétfő

Fodros kelbimbós mártás lila tésztával

Még Londonban ismerkedtünk meg a fodros kelbimbóval, nagyon megszerettük, s most, hogy néha nálunk is kapható, igyekszem kihasználni, s finomakat főzni belőle. Úgy szeretem az ilyen szép színes ételeket. A lila tészta története az, hogy amikor a Lencsével töltött káposztát készítettem lilakáposztából, a leveleket megpároltam, s a sötétlila vízben főztem meg a tésztát, s ilyen szép halvány lila lett.


Hozzávalók (2 személy részére): kis darab póréhagyma, 3 cikk fokhagyma, 2 - 3 evőkanál olívaolaj, 20 dkg fodros kelbimbó, 4 evőkanál üvegben eltett gomba, 5 dkg mag nélküli olajbogyó, 3 evőkanál liszt, kb 5 dl tej, só, bors, kis csokor kapor. 40 dkg tészta, 7 - 8 lila káposzta levél.
Elkészítése: A fodros kelbimbót fővő vízben roppanósra főzzük. A finomra aprított póréhagymát és fokhagymát üvegesre dinszteljük az olajon, megszórjuk a liszttel, rózsaszínre pirítjuk, felöntjük a tejjel, hozzáadjuk a gombát, a megfőzőtt fodros kelbimbót, az olajbogyót, sózzuk, borsozzuk, folyamatosan kavargatva besűrítjük, végül hozzáadjuk a finomra aprított kaprot.
A lila káposzta leveleket 15 percig főzzük, majd kivesszük a vízből, s a tésztát abban a vízben főzzük meg, szép halványlila színe lesz.


4 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon szép lett a tésztád, és finom is lehet! És milyen jó ötlet ez a természetes színezés :-)

Kati írta...

Katalin, köszönöm :) S nem csak a tészta szép, hanem a szósz is nagyon finom :) Tiszta véletlenül jött ez a színezési ötlet, gondoltam nem hagyom kárba veszni azt a szép színes vizet. Tojást is festettem már amúgy lilakápiszta levével.

María írta...

Amíg el nem olvastam, el nem tudtam képzelni mitől lett ilyen szép színű a tészta. A fodros kelbimbót meg először elírásnak gondoltam, aztán láttam milyen szép ez a kis zöldség. Még soha ezelőtt nem láttam ilyet, pedig biztos vennék, ha nálunk is kapható lenne. Nemcsak szép, de nagyon finom is lehetett.

Kati írta...

Maria, igen, a fodros kelbimbó a fodros kel ( káposzta) és a kelbimbó keresztezéséböl született. Nagyon finom és szép káposzta, biztos nálatok is lehet kapni bevásárlóközpontokban. Én már a tavaly is vettem itt nálunk.