2012. július 29., vasárnap

Mozzarella zöldfűszeres olívaolajban

Juhsajtot már készítettem pácolva, megnézhetitek ITT. Most pedig a Párom édesanyja egy ismerős révén olcsóbban jutott mozzarellához, én is vettem egy kg-ot, és megkívántam belőle a pácolt sajtot. A múltkorihoz képest annyit változtattam, hogy most friss fűszerek kerültek bele. Egy napot és egy éjszakát állt már a hűtőben, reggelre meg is kóstóltam, már most nagyon finom, de még hagyom érni, legalábbis addig amíg elfogy:)






Hozzávalók:
  • kb. 20 dkg mozzarella felkockázva
  • 1 kisebb csokor petrezselyemzöld
  • 4 - 5 kisebb szál bazsalikom virágjával együtt
  • 5 - 6 szemesbors
  • 1 cikk fokhagyma
  • 1 zöld chili paprika
  • kb 1 - 1,5 dl olívaolaj
Elkészítés:
A petrezselyemzöldet durvára aprítottam, a bazsalikom nagyobb leveleit letépdestem, a búbját a virágokkal együtt egyben hagytam. A fokhagymát felszeleteltem, és a paprikát is karikákra vágtam. Egy kisebb befőttesüvegbe rétegeztem a fűszereket és a felkockázott mozzarellát, majd felöntöttem az olívaolajjal, lezártam, és a hűtőbe tettem. Nem kell megijedni az olívaolaj a hűtőben, amikor lehűl megsűrűsödik, picit homályossá válik, de amikor kivesszük újra visszanyeri a színét.
Friss paradicsommal, tükörtojással vagy egyszerűen pirítóssal isteni.

13 megjegyzés:

Hankka írta...

Nagyon jó ötlet a pácolás, biztosan finomságos így a sajt! :)

NYAMMM írta...

Istenien hangzik! Meddig áll el egy ilyen üveg?

Kati írta...

hankka, nagyon finom:)

Nyamm, őszintén nem tudom, de ahogy a neten olvastam másoknál akik még készítettek, hűtőben 2 -3 hétig biztos eláll. De nálam nem ért meg annyi időt, sem ez, sem a múltkori adag:)

Noryta írta...

Milyen érdekesség! Jó étvágyat hozzá! :)

Adél írta...

El tudom képzelni, milyen finom lehet.És mutatós is ám.:)

trollanyu írta...

De csodásan fest, imádom:) Párszor már én is készítettem, nagyon szeretem, nálam sokáig nem kell tartogatni, képes vagyok egyedül befalni:)

Edó írta...

Igen,ez nagyon finom!

Jámborné Budai Mónika írta...

Mi is szeretjük 3-4 nap után viszont szétmállik a sajt,ezért én mindig keveset készítek:))

marisz57 írta...

Még nem ettünk pácolt sajtot. Felolvastam apának a receptet, vonogatja a vállát, szerinte ki kéne próbálni!

Kati írta...

Noryta , és finom is, nem csak érdekes:)

Aleda finom bizony, és sok mindenre használható:)

trollanyu, én sem kell tartogassam, egyedül is megeszem, három - négy reggel:) Nem is készítettem csak egy kisebb üveggel.

Edó, bizony:)

Jámborné Budai Mónika, a juhsajt igen, szétmállik, ez a mozarella 4 napja az olajban van, de nem mállott szét eddig.

marisz57, ha szeretitek a fűszereket, a bazsalikomot, akkor érdemes kipróbálni.

HajniZoli írta...

Ezt friss fűszerekkel én is kipróbálom!:) Jól néz ki!

Bebi írta...

Ezt mindenképp kpróbálom! Szerintem kakukkfűves változatot is csinálok. Köszi a receptet!:)

Kati írta...

HajniZoli, friss fűszerekkel az igazi:)

Bebi,én pedig köszönöm az ötletet, én is kipróbálom kakukkfűvel is:)