2011. február 14., hétfő

Görög saláta

Megkóstoltam, és úgy éreztem, hogy megért az íze az olívaolajban pácolt sajtomnak. Nagyon finom lett, kicsit érzik rajta az olívaolaj selymes íze, kicsit pedig a zöldfűszereké, és mindezek mellett a juhsajt jellegzetes íze is.
Közben már eldöntöttem magamban, hogy görög salátát fogok készíteni vele, igaz, hogy nem feta, de hasonló ahhoz. A hétvégén sorra is került a saláta, bár ilyenkor télidőben nem nagyon zsebkímélő étel a zöldség, de egyszer-kétszer megengedhető.
Utánanéztem a neten, hogy miből is készül az eredeti görög saláta. Igaz, csak magyar oldalakat néztem meg, de végül ezt a receptet vettem alapul.



Hozzávalók: 4 személyre
  • 5 - 6 paradicsom
  • 1 kigyóuborka
  • 2 vöröshagyma
  • kimagozott zöld vagy fekete olajbogyó tetszés szerint
  • 5 evőkanál olívaolaj
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 evőkanál morzsolt oregánólevél
  • sajt
  • salátalevelek a tálaláshoz
Elkészítés:

Az olívaolajat, a citromlevet és az oregánót összekevertem, és a hűtőben egy órát állni hagytam. A zöldségeket megmostam, megtisztítottam, felvágtam nagyobb szeletekre, hozzákevertem az egészben hagyott olajbogyókat, picit megsóztam, majd ráöntöttem az öntetet, és óvatosan összeforgattam. Salátalevelekre halmozva tálaltam. Nagyon ízlett.

8 megjegyzés:

@havas írta...

Juujj, kicsi nyáridéző (és nem csak)! Imádom a salátákat!Ha megengedhetném magamnak, egyetlen nap nem múlna el, hogy ne készítsek. A zöldségsaláták aztán pláné. Itt mondom el, keress majd rá egy olyanra, hogy "tzatziki", ha már görög konyha. Kedvelni fogod! [Direkt nem linkelek receptet, elvégre "gyűjtő" vagy :)]

Kati írta...

A tzatziki már régi vendég a konyhában nálam, kb. 2 éve készítem már, persze mikor bőven van uborka. Köszi a tippet!

Ottis írta...

Guszta,ma én is salátát készítettem :)

georgina írta...

Én is ilyet eszem mostanság mert fogyókurázom és erre pont jó! Amúgy meg szeretem is ránézésre nagyon finom lehet gratulálok!

Juci írta...

Először salit kérek szépen, aztán vagy két muffint!

Panna írta...

Nagyon jól néz ki! Most rögtön meg is kóstolnám!

Kati írta...

Juci, Panna akkor várlak kóstolóra!:)

Emoke írta...

Ez az egyik olyan "saláta", amit hajlandó vagyok megenni :D:D - Emőke