2011. június 2., csütörtök

Illatos(virágos) cukrok felhasználása

Többen kértétek, hogy egy bejegyzésben foglaljam össze, mire is használom az illatos(virágos)cukrokat. Eddig négyféle illatos cukrot készítettem:ibolyás, orgonás, akácos és bodzás cukrot. Mindeniket kristálycukorral készítettem, és sötét kamrában, hűvös helyen tartom, egy - kétnaponta felrázom. Az ibolyásat kipróbáltam porcukorral is, de a virágban található nedvességtől mind összecsomósodott. A cukrot a virágokkal együtt használtam fel, nem szitáltam át, nem őröltem le.
 Sokan kérdeztétek, hogy megmaradnak -e frissen a virágok? A válasz erre nem, mert a cukorban az érlelés során összeesnek, elszíntelenednek a virágok, viszont az illatuk és ízük ugyanúgy megmarad, sőt minél tovább érlelődik, annál intenzívebb lesz az illata, íze.
Én eddig három formában használtam fel a cukrokat: muffin ízesítésére, joghurtba, szufléba.
Leggyakrabban muffinokat ízesítettem vele, mert így kisebb adagokban jobban érvényesül az ízük. Egyszer használtam szuflé ízesítésére is, de ott a többi íz elnyomta az ibolyás cukorét. Talán a joghurtban érvényesült a legjobban az íze az ibolyás cukromnak. A tapasztalatom az, hogy az illatos cukrok használatakor, mellőzni kell olyan hozzávalókat, amelyek elnyomhatják az ízét. Pl. fehércsokival sokkal jobban érvényesül az ízük, mint a keserűcsokival.
Amit még ki szeretnék próbálni az illatos cukrokkal: palacsinta ízesítése, és megszórása illatos cukorral, tehénturó, orda ízesítése, krémek ízesítése, cukormáz készítése illatos cukorból.


És most beszéljenek magukért a képek:
Így néztek ki a virágos cukrok frissen:

Ibolyás cukor

Orgonás cukor

Akácvirágos cukor

Bodzavirágos cukor


És így néznek ki érlelés közben, után:


Ezekhez használtam fel az illatos cukrokat:

Orgonadzsemes - fehércsokis muffin

Fehércsokis - ibolyás cukros muffin

Csokis szuflé

Orgonás - ibolyás cukros joghurt



13 megjegyzés:

Roza írta...

Kati, "lájkolom" az ötletedet:)) És természetesen ki fogom próbálni:)

Adél írta...

Én díjazom az ötletet-mint már mondtam is- .Gyönyörűek a kezdeti képek,persze,h érlelés után már nem marad annyira mutatós hisz összeesik,de akkor már az íze számít.Jövőre kipróbálom.
És hozd a többi ehető virágból is,ha még lesz.:)

Éva írta...

Nagyon ügyes kísérletező feltaláló vagy! Biztos nagyon finom illatos cukrod lesz a sütikhez így!

Bors and Pepper írta...

Nagyon jó az összeállításod! Neked melyik cukor ízlik a legjobban?

Marika írta...

Hmm , jól hangzik mindenik! Én talán a joghurtban próbálnám ki, de biztos nagyon finom a muffinban is!! Gratulálok, ügyes vagy!!!

Elisabeth írta...

Kati-Nagyon fantasztikus mennyiféle képpen használható az illatos virágok cukorral. El tudom képzelni milyen finom is lehet, mert szép a kinézete is a muffin-ban!

Panna írta...

Jó ez az összefoglaló és a gyűjteményed is tetszik! Nekem levendulás cukrom van még tavaly nyárról. Én a tejbegrízem ízesítettem meg vele. Másra még nem használtam, de az illata annak is isteni :))

Kreatív konyha írta...

Nagyon jó az összefoglaló! Most készül a bodzás cukor, hamarosan jönnek a fotók! Köszi az ötletet.

Kati írta...

Roza, köszönöm, majd számolj be.

Aleda, köszi, még hársfavirággal is ki szeretném próbálni.

Éva, igen, köszönöm.

bors and Pepper, talán az orgonás a kedvencem...

Marika, köszönöm.

Elisabeth, igen, a muffinokba nagyon jól fel lehet használni.

Panna, azt is kipróbálnám, sajnos itt felénk nem nagyon termeszt senki.

Kreatív Konyha, örvendek, hogy megtetszett, és hogy kipróbálod.

Unknown írta...

Üdvözlöm!
Nem régen találtam az oldalát. Szerettem volna mentás cukrot készíteni, de ahogy megmostam a mentát és kissé hagytam száradni, utána olyan fonnyadt illata lett.
Hogyan csináljam, hogy jó legyen?

Szép napot:
Erika

Kati írta...

Kedves Erika, Isten hozta a blogomon, jöjjön máskor is:)
Az az igazság, hogy mentás cukrot nem készítettem még eddig, de utánanéztem a készítésének külföldi oldalakon is. Ott azt ajánlják, hogy a friss mentát (szerintem inkább mosatlanul, vagy leszárítva róla a vizet)cukorral mozsárban vagy késes mixerben aprítsuk össze, és azonnal használjuk fel, mert a menta nem fog frissen megmaradni benne. Tehát nem igazán eltarható télire. A virágos cukroknál is azt tapasztaltam, írtam is, hoögy a virágok is veszítenek illatukból, színükből, kissé összefonnyadnak.
Esetleg még úgy tudom ajánlani, hogy szárított mentával törni össze a cukrot, sajnos annak nem lesz olyan intenzív íze, szerintem.
Sajnálom, hogy csak ennyit segíthettem, ki kell saját magamnak is próbálnom.
Ha esetleg kipróbálja, írjon még, hogy sikerült.
Szép napot kívánok:)

Szte-kult írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

Kedves Kati!

Köszönöm a választ.
Még gondolkodom, hogyan oldhatnám meg, én télire szeretném a menta ízét elrakni.

Szép napot:
Erika