2011. június 27., hétfő

Kürtőskalács sütés Rigmányban

Családunkban a hétvégén hárman is ünnepeltek(szülinapot, névnapot), ennek örömére rendeztünk egy családi kürtőskalács sütést bátyáméknál Rigmányban. A főszakácsnő természetesen néném volt, de a kürtős forgatását, sütését mindenki kipróbálta örömmel. 5 kg lisztből sütöttünk kürtőst, sajnos nem számoltam meg, hogy hány darab készült, de rengeteg, még kóstolónak is jutott azok részére akik nem voltak ott. Készült sima cukorba forgatott, valamint dióba és kókuszreszelékbe forgatott kalács is.
Én is próbálom ellesni a kürtős fortélyait, persze még rengeteg tanulnivalóm van, viszont nénémtől van mit ellesnem. Receptet most nem írok, de remélem eljön az az idő is amikor a saját készítésű kürtöskalácsnak ide írhatom a receptjét, és elkészítési módját.
Természetesen a szülinapos ünnepelt(bátyám) tortát is kapott, és a többiekkel együtt virágot.

Most jöjjön a kürtőskalácsozás képekben:(azt hiszem jól végig lehet követni a készítést.)



A tészta kelesztése.


A tészta kinyújtása.


A tészta felvágása.


Darált dió cukorral keverve



A sütőfák megolajozása


A tészta feltekerése a sütőfára.



A tészta megcsepegtetése olajjal


Sülés közben


A kürtős leszedése a sütőfáról.




És a torta.

22 megjegyzés:

eSKa írta...

Mekkora nagy kürtőskalácsok! De szépek :) Nagyon jó lehetett. A torta is gyönyörű :)

María írta...

Jó kis program volt, ilyen finomságokkal!

Marika írta...

Nyammi!!! Valamikor mi is sütöttünk a nagyszüleimnél, sőt Édesanyám is sütött , kinn a telkünkön! De jó is volt!
A Ti hétvégétek is gazdag volt, látom sok finomságban, és jó kedvben! :)

mellissina2 írta...

Még soha nem ettem kürtös kalácsot,pedig nem vagyok már gyermek!!! ott lettem volna szívesen!!!!

Anikó írta...

Nagyon szeretem a kürtőst, de a készítése nem egyszerű, de nagyon finom:-)))
Budapesten például a Vörösmarty téren lehet kapni karácsony előtt egy-két hétig, nagy kirakodó vásár van, és ott árulnak nagyon sok ízesítéssel, isteni finomak, helyben sütik, friss forró. Nyáron meg a római parton a strandnál van egy ilyen kürtős sütöde:-))))
Ezt csak azért írtam le, hátha valaki így meg tudja kóstolni, aki még nem evett és nem tudja hol lehet.
Lehetne több helyen is állandóan, biztosan elfogyna naponta rengeteg, mert nagyon
finom:-))))

Kati írta...

eSKa, köszönöm, ez mind a nagynéném érdeme, aki a képeken nyújtja és tekeri a sütőfára a tésztát.

Mária, igen, már többször csaptunk ilyen kürtőskalácsozós napot.

Marika, igen nagyon jól telt a vasárnap, együtt a nagycsalád.

mellissina2, nem tudom, de biztos Magyarországon is készítenek, látom Anikó eggyel lennebb tippeket is adott, hogy hol lehet megkóstólni, ha Romániában jársz esetleg kirándulni, itt is sok helyen árulnak.

Anikó, az biztos, hogy nem könnyű, el kell találni a liszt minőségét, hogy mennyire lágy legyen a tészta, hogy ne keljen meg túlságosan, mert akkor szakad le a sütőfáról, ezt mind - mind ki kell tapasztalni, ezért nem vállalkoztam még recept írásra. Még itt nálunk vidéken is már kevesen tudják megsütni.
Nálunk is mindenhol árulják, az egyik legfinomabbat a Qvalitas cég készíti, ők szinte az ország minden nagyvárosában, minden eseményen ott vannak, de vannak Csíkszeredából is finom körtőskészítők.

Bors and Pepper írta...

Én is nagyon szeretem a kürtöskalácsot! Kár, hogy nem lehet egyszerüen készíteni, akkor biztos én is sütnék! Nagyon guszták, biztos jó kis program volt!!!

Angi Angéla írta...

Nagyon szeretem a kürtős kalácsot, mi is hasonlóképpen (édesanyám szülinapján) szoktunk összegyűlni , olyankor sosem marad el a kürtőskalács sütés! Nállunk is édesanyám készíti, nyújtja és tekeri a tésztát, mi csak sütjük.

@havas írta...

Bárhol, bármikor :)! (Rigmány is, ha lehetne, többször :))

Ottis írta...

Szépek nagyon és a sok fázisfotó nagyon szuper!!

Éva írta...

Gratulálok díjad van nálam, gyere vidd el!

Névtelen írta...

Húú, én is nagyon szeretem, főleg fahéjas-cukorral. A torta receptjét is felteszed majd???
Nézz be hozzám, vár rád még egy díj.

Anikó írta...

Kati, nézz be hozzám légyszíves, vár egy díj sok szeretettel:-))))

Gerdi írta...

Kedves Kati, nálam is vár egy díj, fogadd szeretettel!
Naaagyon szeretem a kürtőst, tavaly ettünk Székelyföldön olyan igazit. Amit itthon sütök, nem olyan...

Emoke írta...

Imádom!! :) Bencééknek van ilyen rúdjuk, és egyszer grillezés alkalmával készítettem gyorsan a nagymamája receptjéből k.kalácsot(ott árválkodott a rúd és senki nem használta!! Még ilyet?!) Itthon ilyen bénán az őzgerincformára raktam és úgy sütöttem sütőben. Nem az igazi, felek lettek, de azért finomak.

Roza írta...

Mindenkinek utólag is gratula az alkalomhoz:)

Hogy én nem tudom, merre van Rigmány, hogy arra járhattam volna...:))
Imádom a kürtős kalácsot!

Juci írta...

5 kg lisztből? Atyám! Akkor volt munka , azt mondom. De látom volt segítség is.
Ez az igazi kürtőskalács ami a szenen sül!!!
Imádni való finomság!!

Kreatív konyha írta...

Irigyellek nagyon! Fantasztikus program lehetett, manapság felénk ritka az, hogy ilyen kincseket lehet ellesni, megtanulni idősebb rokonoktól. Tetszettek a fázisfotók is, igaz kötve hiszem, hogy valaha nekiállnék kürtőskalácsnak... :)
Nekem a karácsonyi vásárhoz kötődik a kürtőskalács, bár az év bármely időszakában meg tudom enni.

Amilyen ügyes vagy, biztos vagyok benne, hogy hamarosan olvashatjuk a Te saját kürtös kalács recepted!!!

Ditta tortái írta...

Nagyon szeretjük mi is,talán nincs is olyan aki nem szereti,de így azért még finomabb lehet:-)Isten éltesse az ünnepelteket!

Elisabeth írta...

Üdvözlöm a születés, és névnapi személyeket!
Milyen érdekes módon sült ez a finom kálács féle, soha nem is hallottom erröl. Talán egy Erdélyi sütemény lehet.
A torta is szép is gondolom finom volt!

Kati írta...

Bors and Pepper, hát igen, ez egy ilyen körülményes süti, de ettől igazi és finom.

Angi Angéla, igen mi Erdélyiek összetertunk a kürtőskalácsozásban is.:)

Kata, szerencsés vagyok, hogy mama és nagynéném még értik a kűrtős mesterséget, remélem sikerül nekem is megtanulni.

Ottis, köszi.

Éva, közben voltam a díjért is.

Zsófi, a torta receptjét nem teszem fel mert, nem az én munkám.Közben a díjat is elhoztam.

Anikó, köszi a díjat, elhoztam.

Gerdi, igen a kürtős hagyományosan sötve az igazi.

Bence/Emőke, akkor használd ki a sütőfákat, sajnos nekem még nincs, de lesz az biztos.Te nagyon találékony vagy, nekem eszembe se juzott volna az őzgerinc forma.

Roza, köszi, hát tőletek kissé távol van Rigmány.:)

Juci, igen, 5 kg-ból készült, de segítség is volt, na de evő is elég.:)

Kratív Konyha, igyekszem ellesni a készítést, de a recept biztos a hagyományos lesz.

Ditta, köszi.

Elisabeth, igen ez egy hagyományos erdélyi sütemény, amelyet nem is nagyon készítenek máshol.

Farci írta...

Nagyon tetszik, ahogy készül! :))