2016. április 5., kedd

Pitypang virág bundában

A szomszéd kertben ahol csak nyáron laknak rengeteg a pitymang, ma kedvet kaptam hozzá, hogy vmi virágosat készítsek. Még sosem ettem ilyet, most először, nagyon finom lett, salátával ettem :) Kökényvirágot szórtam a salátára, hisz az is ehető :) Szép is lett, nem csak finom :)


Hozzávalók (2 személy részére): 2 - 3 marék kinyílt pitypangvirág (napsütésben szedve), 1 tojás, 2 - 3 evőkanál liszt, pici só, kb fél dl tej. Olaj a sütéshez. A salátához: fél kápia paprika, fél kigyóuborka, 1 alma, maréknyi salátaboglárka, maréknyi pitypanglevél, 10 dkg feta sajt, kökényvirág, kevés olívaolaj, só.
Elkészítése: A virágokat napos időben szedjük, hagyjunk egy kis darab szárat rajta, így könnyebben beleállíthatjuk az olajba mikor sütjük. Gyorsan dolgozzunk vele, mert a virágok összehúzodnak, mikor bevisszük a napfényről. A tojást simára kavarjuk a liszttel, sózzuk, a tejjel annyira higítjuk, hogy jó vastag, de folyékony masszát kapjunk. A virágokat a száruknál fogva a masszába mártogatjuk, a forró olajban 1- 2 perc alatt kisütjük, papírtörlőre szedjük. A salátához a zöldségeket és az almát tetszőlegesen szeleteljük, összeforgatjuk a levelekkel, a kockára vágott sajttal, sózzuk, megöntözzük pici olívaolajjal, végül megszórjuk a kökényvirággal. A kisütött pitypangot a salátával tálaljuk.
Megjegyzés: Ha édességként szeretnénk fogyasztani, akkor a masszába tegyünk kevés cukrot is, vagy megszórhatjuk porcukorral is.

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Ez maga az igazi tavasz :-)

sedith írta...

Atyaég, eszembe nem jutott volna! Pedig a levelét én is használom. És miylen volt, nem volt keserű?

Kati írta...

Katalin, bizony :)

Edith, nem, egy cseppet se keserű, olyan virág íze van :) Finom, nekem nagyon ízlett, anyumnak is tetszett :)

csipike írta...

O óóóó! Ha vegyszermentes, miért ne? Még nem ettem, de mivel van tea is, meg a szárát rágcsáltuk gyerekként, rossz nem lehet.

Kati írta...

Csipike, természetesen csakis vegyszermentes területről gyűjthető, én a szomszéd kertjében szedtem :)