2013. október 24., csütörtök

Erdélyi krumplisaláta

Ez a saláta különösen ízlett anyumnak és a fiútesómnak, a tesóm azt mondta az alma nagyon jól talál a krumplival, ilyet még máskor is készítsek:) Ezt a legjobb hallani:)


Hozzávalók (4 személyre): 70 dkg krumpli, 2 tojás, 2 alma, 1 hagyma,  2 dl tejföl, fél citrom leve, fél kávéskanál cukor, só, bors.
Elkészítése: A krumplit megmossuk, sós vízben, héjában megfőzzük, meghámozzuk, kockára vágjuk. Az almát hámozás nélkül négybe vágjuk, magházáteltávolítjuk, szintén kockára vágjuk. A tojásokat keményre főzzük, meghámozzuk, felkockázzuk. A hagymát megtisztítjuk, finomra aprítjuk. A kockára vágott krumplit, az almát, a tojást, a hagymát egy salátástálba tesszük, sózzuk, borsozzuk, óvatosan összeforgatjuk. A tejfölt elkeverjük a citromlével és a cukorral, hozzáadunk pici sót és borsot és a krumplira öntjük, összeforgatjuk vele. Tálalás előtt néhány órára a hűtőbe tesszük.

14 megjegyzés:

trollanyu írta...

De jól néz ki:) Nekem is nagyon tetszik, a család kedvence a krumpli saláta, legközelebb kipróbálom így is.

Katalin írta...

De nagyon guszta! Krumplisalátát én is szoktam hasonló módon készíteni, de még majonézt is szoktam beletenni.
Nagyon finom lehetett a tiéd!

Seffer Lilla írta...

Igazán finom saláta lett!

HajniZoli írta...

Szeretem az almát a salátákban, ez is nagyon jól hangzik!

Kinguci írta...

Fincsi, most pont jol fogna vacsorara!

Nea írta...

Óóó, ezt nagyon tudnám szeretni. Így magában is, de sült hús mellé sem rossz választás.

Névtelen írta...

Ezt ma el fogom készíteni :) Baconba csavart csirkemell lesz az ebéd, amellé kitűnő köret. :)
Köszönöm az ötletet. :)

teller-cake írta...

A krumpli és alma nálunk is barátok, nem csoda ha ízlett mindeninek! :)

kolozsgabi írta...

Nagyon finomnak néz ki, imádom a krumplisalátát, csak most nem lehet krumplit enni!! Tegyél még rá egy kis petrezselymet és küldjél egy icinyke-picinyke kóstolót!!

Gerdi írta...

Krumplisaláta... nagy kedvenc! Én is szeretem benne az almát, meg a savanyú uborkát is! Néha sajt is kerül bele... szinte mindig másképp készül.

Elisabeth írta...

Kati, nálunk is mindig kedvenc a krumpli saláta, de én vagy csak majonézzel, vagy olaj, és ecettel szoktam késziteni. Az alma az tényleg finom benne, és gondolom evvel a finom salátával még finomabb a tejföl.

Egész Péntek óta nem voltam otthon. A lányoméknál voltam a kis kutyusokra vigyázni, mert el voltak kirándulni 4 napra, és nem is jutottam blogokra kommentálni!

Okki írta...

Guszta! Bármikor jöhet egy kis krumplisaláta, szeretjük. :)

Schnappy írta...

Júj, de guszta, imádom a krumpli salit!

Kati írta...

trollanyu, köszi:) A krumpli nálunk is megy minden formában:)

Katalin, mi is szoktuk majonézesen is:) Köszi:)

Lilla Seffer, bizony:) Köszi:)

HajniZoli, én is, az almát mindenképpen:) Köszi:)

Kinguci, na hagyjad, készítünk egyszer:)Puszi:)

Nea, így van, sült húshoz is kiváló:) Köszi:)

Patrícia, remélem ízlett:) Köszi:)

teller - cake, nem biza:) Köszi:)

kolozsgabi, diétázol? Egy ici - picit küldök:) Köszi:)

Gerdi, ahogy mondod, ezer féle változata van a krumplisalátának:) Köszi:)

Elisaberth, mi is szoktuk majonézesen és olajosan is:) Akkor vigyáztál a kiskutyákra, nem unatkoztál gondolom:) Köszi:)

Okki, köszi:)

Schnappy, én is szeretem:) Köszi:)