2011. április 25., hétfő

Egészben sült báránycomb sült krumplival, hirtelenkáposztával

Életemben először sütöttem báránycombot egészben, mert a családban a húsvéti bárány hagyományosan mindig tojásoson, rántottával készült. Most gondoltam újítok egy keveset, és én kisütöm egészben. Hát nagyon finom lett. Puha, omlós, egyáltalán nem száradt ki.

   




Hozzávalók:
  • 1 báránycomb
  • néhány szelet füstölt szalonna
  • bors
  • 2 - 3 dl olaj
  • 6 - 8 krumpli
a káposztához:
  • fél fej friss káposzta
  • csorrintásnyi olaj
  • bors
  • 1 csepp ecet
Elkészítés:
A báránycombot alaposan megmostam, a hártyás, zsíros részeket levágtam róla. Mindkét oldalát jól megsóztam, borsoztam, és egy nagyobb tepsibe helyeztem. Az olajat egy kisebb lábosban felforrósítottam, és a comb mindkét oldalát leöntöttem vele. Azután megtűzdeltem a szalonnaszeletekkel, majd mellé tettem az meghámozott egészben hagyott krumplit, 2 - 3 dl vizet öntöttem alája, alufóliával lefedtem, közepes fokozaton a sütőben fél óra alatt megpuhult, ekkor kifödtem, és 10 percig pirítottam.

 A káposztát vékony csíkokra vágtam, sóztam, borsoztam, ráöntöttem az olajat és az ecetet, jól összeforgattam, máris fogyasztható.

2 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

De guszta lett Kati!

Kati írta...

Ditta, koszönöm.