2013. október 4., péntek

Zöld paradicsom saját levében

Már van a blogomon egy Zöld paradicsom savanyúság recept, ami nagyon népszerű, az idén egy régi recept alapján, amit anyum receptes füzetében találtunk, egy másik változatot készítettünk el, nekem sokkal jobban ízlik, mint a másik. Nagyon, de nagyon finom, ha van még zöld paradicsomotok, próbáljátok ki, most van itt az ideje:)



Hozzávalók: 5 kg zöld paradicsom, 50 dkg piros és sárga paprika, fél liter ecet, 30 dkg cukor, 6 - 7 evőkanál só, ízlés szerint szemesbors, babérlevél, zellerzöld, 4 - 5 szál torma a tetejére, 1 kávéskanál szalicil.
Elkészítése: A paradicsomot és a paprikát is alaposan átmossuk, kicsumázzuk, a paradicsomot nagyobb cikkekre, a paprikát csíkokra vágjuk. Egy nagyobb hibátlan zománcú vagy műanyag edényben összekeverjük a paradicsomot és a paprikát, hozzáadjuk a cukrot, a sót, az ecetet, fűszerezzük a borssal, a babérlevéllel, néhány szál zellerzölddel, hozzáadjuk a szalicilt is, alaposan összeforgatjuk, 1 nap, vagy 1 éjszaka állni hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek. Amire összeérik, annyi levet fog engedni, ami majd pontosan ellepi a paradicsomot az üvegekben. Nagyobb befőttesüvegekbe tömködjük, feltöltjük a levével, minden üveg tetejére keresztül teszünk 1 - 2 szál megtisztított tormát.

12 megjegyzés:

Monika írta...

Van igazság abban,hogy némelyek azt írják,hogy nem szabad a zöld paradicsomot megenni? Én is felhasználom...

martinelli írta...

Szeretjük :)

teller-cake írta...

Én is tettem el idén, de egészben és gyöngyhagymával. Nagyon várom, hogy milyen lett! :)

Katalin írta...

De jó kis savanyúság, szeretem az ilyeneket :)

Hankka írta...

Elteszem a receptedet jövőre, nagyon guszta! :)

Seffer Lilla írta...

Szuoer ötlet! Jó kis savanyú :)

Éva írta...

Zöldparadicsomot már én is tettem el csak egészben. Nagyon finom lehet így eltéve is, guszta!

Farci írta...

Szeretem én is! :)

Roza írta...

Én is tettem el az idén is:) Meg máskor is, ha van:)
A tiéd is nagyon ínycsiklandozó, Kati.

Gerdi írta...

De kár, hogy megfagyott a paradicsom, ami még volt! Pedig remek receptet hoztál... de elteszem jövőre!

HajniZoli írta...

Finom lehet így is! Hordóba tettem el az idén vegyesen(muratura)

Kati írta...

Mammka, én még nem hallottam róla, hogy nem szabadna megenni, mi amióta az eszemet tudom eltesszük savanyúságnak, meg is esszük, eddig még nem lett bajunk tőle. Köszi:)

martinelli, mi is:) Köszi:)

teller - cake, biztos úgy is finom:) Köszi:)

Katalin, köszi, mi is:)

Hankka, meglátod, nagyon finom:) Köszi:)

Lilla Seffer, köszi, az bizony:)

Éva, volt amikor mi is úgy tettük el, így finomabb szerintem:) Köszi:)

Farci, én is, köszi:)

Roza, láttam nálad, csak nem tudtam megjegyzést hagyni:) Jól nézett ki:) Köszi:)

Gerdi, nálunk is volt ami megfagyott is, ez még azelőtt készült:) Köszi:)

HajniZoli, úgy is szoktunk mi is, úgy is nagyon finom:) Köszi:)