2013. október 8., kedd

Mezei csiperke leves

Az eső utáni gombászások alkalmával édesapám talált egy óriási csiperkét, ami szárastól együtt 25 dkg volt. Olyan szép volt, hogy nekem adta, készítsek belőle valamit, én pedig ezt a finom kis levest kreáltam belőle.
A fotón az óriási gomba mellé tettem egy normális méretűt is, hogy lássátok, mekkora volt igazándiból.



Hozzávalók: 25 dkg mezei csiperke ( vagy termesztett csiperke), 10 dkg csirkesonka, 1 dl tejföl, 1 hagyma, 3 – 4 cikk fokhagyma, 1 evőkanál liszt, kevés olaj, só, bors, szárított vagy friss petrezselyemzöld.
Elkészítése: A hagymát és a fokhagymát megtisztítjuk, finomra aprítjuk, a felforrósított olajon megdinszteljük, vigyázva, hogy ne égjen meg. A gombát alaposan átmossuk, felaprítjuk, a megdinsztelt hagymához adjuk, 5 – 10 percig együtt pirítjuk, majd felöntjük kb. 1, 5 liter vízzel, felforraljuk, forrástól számítva még 5 – 6 percig főzzük, majd hozzáadjuk a vékony csíkokra vágott, forró olajon kissé megpirított csirkesonkát, hagyjuk újraforrni. Végül a tejföllel simára kevert liszttel besűrítjük, tetejére szórjuk a felaprított petrezselyemzöldet. Tejföllel tálaljuk.



10 megjegyzés:

Böbe írta...

Csodás példány, a levesed pedig isteni lehet!

María írta...

Azta!! Hasonló méretűben még csak őzláb gombát láttam!!
A sonkával jó gazdag leves készült belőle :) Tényleg, így még talán nem is főztem gombalevest, itt az ideje kipróbálni!

HajniZoli írta...

Finom levest kreáltál ebből az ízes gombából. Szép példány!

Hankka írta...

Fincsi levest főztél, ezek szerint ez az egy gomba került bele! :) Szép darab! :)

trollanyu írta...

Hú, ekkora csiperkét még nem is láttam:) Nagyon finom lehet a leves, imádom a gombát)

Gerdi írta...

Jó sorsa lett az óriási gombának, finomság készült belőle:-)

Katalin írta...

De jól néz ki, szívesen megkóstolnám :) Még nem is ettem erdei gombát....

Kati írta...

Böbe, ugye? Köszi:)

Maria, én sem láttam eddig ekkorát:) Egyszerű s mégis finom az így készített leves:) Köszi:)

HajniZoli, köszi:)

Hankka, igen, ebből az egy gombából készült:) Köszi:)

trollanyu, én is, jöhet minden mennyiségben:)Köszi:)

Gerdi, igen, köszi:)

Katalin, próbáld ki, piacon is lehet kapni, sokkal finomabb, mint a termesztett változat. Köszi:)

Jámborné Budai Mónika írta...

Kedvenc levesem egyike,nagyon finoman készítetted el.

Kati írta...

Mónika, köszi:)