2019. március 24., vasárnap

Fetás, rizslisztes zöld quiche

És ismét egy gluténmentes tavaszi finomság :)


Hozzávalók ( 4 személy részére): 4 tojás, 4 evőkanál rizsliszt, 2 teáskanál sütőpor, 1, 5 dl tej, 30 dkg spenót, 20 dkg brokkoli, 15 dkg feta sajt, 6 - 8 koktélparadicsom, 6 cikk fokhagyma, só, bors, kis csokor kapor, kevés olaj.
Elkészítése: A kis szeletekre vágott brokkolit a finomra aprított fokhagymával együtt pici olajon megfuttatjuk, míg kissé megpirul, hozzáadjuk a spenótot sózzuk, borsozzuk, pár percig még sütjük, míg a spenót éppen csak összeesik. A tojást villával felverjük, hozzáadjuk a sütőporral elkevert rizslisztet, simára dolgozzuk, a tejjel higítjuk. A tojásos masszát összekeverjük a spenóttal, brokkolival, a finomra aprított kaporral, sózzuk, borsozzuk, egy olajjal kikent hőálló formába simítjuk, tetejére szórjuk a kockára vágott feta sajtot, a félbe vágott koktélparadicsomokat.
180 fokra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt készre sütjük.

2019. március 23., szombat

Rizslisztben sült laskagomba vöröslencsés, kukoricás quichevel

Húsmentes, gluténmentes fogás egyszerűen és finoman :)


Hozzávalók ( 4 személy részére): 60 dkg laskagomba, só, bors, 6 - 8 evőkanál rizsliszt. A quichehez: 15 dkg vöröslencse, 10 dkg kukorica, maréknyi laskagomba, 1 hagyma, 15 dkg sajt, 4 tojás, kis csokor kapor, só, bors.
Elkészítése: A gombát szeleteire szétválasztjuk, a kisebb darabokat félretesszük. Ezután sózzuk, borsozzuk, beleforgatjuk a rizslisztbe, hogy mindenhol fedje, a felesleget lerázzuk róla. Légmentes dobozban 1 - 2 órát a hűtőben pihentetjük. Serpenyőben kevés olajat forrósítunk, a gombát ropogósra sütjük rajta.
A megmaradt apróbb gombát felszeleteljük, és a csjkokra vágott hagymával együtt kevés olajon megpirítjuk. A vöröslencsét sózzuk, annyi vízben ami teljesen ellepi puhára főzzük, míg a leve teljesen elfő. A sajtot lereszeljük. A tojást sózzuk, borsozzuk, villával habosra verjük. Egy tálban összekavarjuk a tojást, a vöröslencsét, a sajtot, a megpirított maradék gombát, a finomra aprított kaport, hőálló edénybe vagy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk, 180 fokra előmelegített sütőben, kb 30 - 35 perc alatt készre sütjük. Langyosan szeleteljük.

Megjegyzés: Először készítsük el a quichet, csak utána fogjunk neki sütni a gombát, mert a gomba csak frissen ropogós, ha áll később megereszkedik picit.

2019. március 22., péntek

Ibolyás méz

Végre itt a tavasz, vele együtt pedig az illatos ibolyák is, amelyek az ehető növények közé tartoznak, természetesen por és szennyeződés mentes helyről szedve. Most egy nagyon egyszerű finomságot készítettem belőle :)


Hozzávalók: 2 dl méz, jó maréknyi ibolya
Elkészítése: A mézet meleg helyen tartva kissé felhigítjuk, hogy folyékonyabb legyen. Egy kisebb üvegbe helyezzük a száráról lecsipkedett ibolyákat, ráöntjük a mézet, szépen le fog majd szivárogni az ibolyák alá. Több napig vagy akár 1 - 2 hétig is érlelhetjük.
Felhasználása: Az ibolyás méz nagyon finom pl. meleg tejbe kavarva, de süteményekbe, fagylaltokba is keverhetjük, palacsintára is csurgathatjuk.

2019. március 21., csütörtök

Feta sajttal töltött csirkecomb quinoás brokkolival

Itt a tavasz, ismét igyekszem megszabadulni a télen felfutott kilóktól, igyekszem egészségesebben étkezni, sok zöldség, nagyon kevés hús, semmi kenyér.
Ez a görögös stílusú csirkecomb feta sajttal töltve nagyon finom, és a quinoás körettel nem is annyira kalóriadús.


Hozzávalók ( 3 személy részére): 6 felső csirkecomb, 15 dkg feta sajt, 8 dkg tömlős krémsajt, 10 - 15 koktélparadicsom, 15 mag nélküli zöld olajbogyó,6 cikk fokhagyma, 2 hagyma, kis csokor kapor, só, bors, kevés olaj.
A körethez: 50 dkg brokkoli, 15 dkg quinoa, 5 dkg feta sajt, só, pici olaj.
Elkészítése: A csirkecombokat kicsontozzuk, megmossuk, sózzuk, borsozzuk. A feta sajtot villával összetörjük, hozzáadjuk a krémsajtot, a finomra aprított kaport, pici borsot, összedolgozzuk. A fűszerezett csirkecombokat kiterítjük, mindenik közepébe kanalazunk egy evőkanál feta krémet, beleteszünk egy - egy félbe vágott koktélparadicsomot, egy - egy olajbogyót, ezután összehajtjuk, fogvájóval összetűzzük. Az így előkészített combokat egy olajjal alaposan kikent tepsibe helyezzük, köréje szórjuk a megmaradt olajbogyót és koktélparadicsomot, a négybe vágott hagymát, alája öntünk kb fél dl vizet, alufóliával lefödjük, 180 fokra előmelegített sütőben kb 45 perc alatt megsütjük, majd az alufóliát eltávolítva pirosra sütjük.
A quinoát kevés olajon kissé átpirítjuk, sózzuk, felöntjük annyi vízzel ami ellepi, lefödve puhára pároljuk, míg az összes vizet felveszi.
A brokkolit rózsáira szedjük, enyhén sós vízben roppanósra főzzük. A brokkolit összeforgatjuk a quinoával, a darabosra tördelt fetával, ha szükséges sózzuk.

2019. március 16., szombat

Fokhagymás csirkemáj currys sült karfiollal

A csirkemáj mindig is kedvencem volt, s diéta idején jó is, mert tele van fehérjével. Most sült karfiol került hozzá köretként.


Hozzávalók ( 2 személy részére): 20 dkg csirkemáj, 5 cikk fokhagyma, 5 koktélparadicsom, só, bors, csorrintásnyi olaj. A körethez: 25 dkg karfiol, 6 evőkanál olaj, 2 teáskanál curry - por, 1 kisebb hagyma, 4 cikk fokhagyma, ízlés szerinti chili, só, bors.
Elkészítése: A karfiolt rózsáira szedjük, majd vékonyabb lemezekre vágjuk. Az olajat elkeverjük a curry - porral, a csíkokra aprított hagymával, fokhagymával, chilivel, sóval, borssal, alaposan beleforgatjuk a karfiolt, sütőpapírral bélelt tepsibe terítjük, 180 fokra melegített sütőben kb 20 - 25 perc alatt megsütjük. Sütés közben egyszer átforgatjuk.
Amikor a karfiol már majdnem kész elkészítjük a májat. A finomra aprított fokhagymát kissé átforgatjuk az olajon, hozzáadjuk a májat, sózzuk, borsozzuk, kb 5 perc alatt készre sütjük, az utolsó két percben hozzáadjuk a karikára vágott koktélparadicsomot.

2019. március 15., péntek

Rizslisztes banánpalacsinta

Ha gluténmentes édességre vágyunk jó választás lehet a rizsliszt is, de azért vigyázzunk, nem teljesen diétás, csak ha megfelelő mennyiségben fogyasztjuk, hiszen 100 g rizsliszt 359 kcal, 6,9 g fehérjét, 79,4 g szénhidrátot, 0, 6 g zsírt tartalmaz.


Hozzávalók ( kb 8 db palacsintához): 25 dkg fehér rizsliszt, 2 teáskanál őrölt fahéj, pici só, 2 teáskanál sütőpor, 2 tojás, 2 dl tej, 1 evőkanál olaj, 1 evőkanál méz, 2 érett banán.
Elkészítése: A tojást elkavarjuk a tejjel, az olajjal, a mézzel, a sóval, az összetört banánnal. Ezután a nedves masszához hozzáadjuk a fahéjjal, sütőporral elkevert rizslisztet, alaposan összedolgozzuk. Pici olajon közepes merőkanálnyi palacsintákat sütünk. Óvatosan fordítsuk meg, mert a tésztája törékeny.

2019. március 14., csütörtök

Csirkehúsos karfiol leves

Igazi tavaszi, nyári finom leves, mindenféle liszt és tejföl nélkül, csakis diétásan, egészségesen.


Hozzávalók ( 4 – 5 személy részére): 4 felső csirkecomb, 50 dkg karfiol, néhány zsenge karfiol levél, 2 nagyobb sárgarépa, 1 hagyma, 6 cikk fokhagyma, 15 dkg zöldborsó, só, bors, kevés olaj, 5 dl házi paradicsomlé, kis csokor kapor.
Elkészítése: A csirkecombot sózzuk, borsozzuk, kevés olajon fehéredésig pirítjuk, felöntjük kb 2, 5 dl vízzel, amikor felfőtt hozzáadjuk a hagymát, fokhagymát, a karikára vágott sárgarépát, ha szükséges még sózzuk, együtt puhára főzzük. Amokor a hús már majdnem elkészült, hozzáadjuk a rózsáira szedett karfiolt, puhára főzzük, végül hozzáadjuk a zsenge karfiol leveleket, a zöldborsót, a paradicsomlevet, összeforraljuk, megszórjuk a finomra aprított kaporral.