2014. március 2., vasárnap

Spenótos pizza

Egy újabb nagy kedvenc spenóttal. Most sütöttem életemben először spenótos pizzát, de nagyon - nagyon megtetszett, nagyon különleges így a fürjtojással és a házilag füstölt húsos szalonnával. A családnak is ízlett, én csak egy kis szeletet ettem belőle, mert nem hagyhattam ki. :)


Hozzávalók (3 személyre): A pizzatésztához:30 dkg liszt, 2 dkg élesztő, 2 evőkanál olívaolaj, 1 kávéskanál cukor, kb. 1 dl tej (amennyit felvesz), 2 evőkanál tejföl, só. A feltéthez: 60 dkg spenót, 12 fürjtojás, 20 dkg füstölt húsos szalonna, 1 kápiapaprika, 2 dl tejföl, 10 – 15 dkg sajt, 7 – 8 cikk fokhagyma, só, bors, kevés vaj.
Elkészítése: Az élesztőt a cukorral és a langyos tejjel elkeverjük. A liszttel, a sóval, az olívaolajjal, a tejföllel, az élesztős tejjell rugalmas tésztát gyúrunk. Letakarva, meleg helyen duplájára kelesztjük. 
Amíg a tészta kel előkészítjük a feltétnek valót. A fokhagymát meghámozzuk, 3 – 4 cikket áttörünk belőle. A tejfölt alaposan elkeverjük az áttört fokhagymával, kevés borssal, pici sóval. A vajat felforrósítjuk, rádobjuk a megmosott, kissé megvágott spenótot, a megmaradt, finomra aprított fokhagymát, sózzuk, lefödve csak addig pároljuk, míg a spenót kissé összeesik. A húsos szalonnát kockákra vágjuk, kissé megpirítjuk. A paprikát kis kockákra vágjuk. A sajtot lereszeljük.
Amikor a tészta megkelt három részre osztjuk, lisztezett deszkán három közepes méretű körré nyújtjuk, magas hőfokon egyenként elősütjük (vakra sütjük). Az elősütött pizzalapokat megkenjük a fokhagymás tejföllel, rászórjuk a megpárolt spenótot, a megpirított szalonnát, ráütünk 4 – 4 fürjtojást, végül megszórjuk az apró kockára vágott paprikával és a reszelt sajttal, előmelegített sütőben addig sütjük, amíg a fürjtojás megsül.

12 megjegyzés:

Nea írta...

Istenien néz ki! Nem vagyok különösebben spenót rajongó, de ezt nagyon megkóstolnám.

Hankka írta...

Nagyon különlegesen hangzik, a fürjtojás és a finom szalonna nagyon jól passzolhat a spenót ízéhez! :)

María írta...

Hú de jól néz ki!! Isteni lehetett!

Monika írta...

Az előbb nem tudtam írni,de most végre!!!!
Múltkor elképzeltem,hogy mi lenne,ha egyéb kreatívkodás helyett nekiállnék rendesebben főzni,igazi nagy kedvvel? Nem ártana.:)

Gerdi írta...

Igazán jól néz ki, szép színes! Férjem száműzte ugyan a spenótot, de én egyre jobban hiányolom...

Chef Viki írta...

Naggggggyon jó ötlet!!

martinelli írta...

Ilyet még nem ettem, de biztos finom.

trollanyu írta...

Én viszont nagyon nagy spenót rajongó vagyok, mindenbe és mindenre tezek:) A fürjtojással még finomabb lehet:)

Katalin írta...

Hű de különleges! Nagyon mutatós lett, és biztosan finom is!

marisz57 írta...

Ezt várólistára teszem! Köszönet érte.

Nelli írta...

De jó ötlet! :-)

Kati írta...

Lányok, köszönöm szépen :)