2012. szeptember 7., péntek

Szilvakompót

Kompót is készült a szilvából, úgy készítettük ahogy más kompótokat is. Édesapám és a fiútestvérem nagyon szeretik télen eszegetni:) Ezt is édesanyámmal közösen készítettük:)



 Hozzávalók:

  • 5 - 6  kg szilva magostól
  • annyi víz amennyi az üvegekben ellepi a szilvát
  • minden üveghez 2 evőkanál cukor
  • kb. fél tasak befőzőpor
Elkészítés:
A szilvát alaposan megmostam, háromszor - négyszer cserélve rajta a vizet. Ezután tiszta üvegekbe rakosgattam, és felöntöttem mindeniket vízzel, majd a vizet tiszta edénybe leöntöttem róluk, hozzáadtam a cukrot, és felfőztem. A végén hozzáadtam a befőzőport, és így forrón a szilvára öntöttem. Az üvegeket ledugaszoltam, és kidunsztoltam őket. A dunsztolás úgy történt, hogy egy nagyobb lábas aljára újságpapírt tettem, beleállítottam az üvegeket, az üvegek pereméig feltöltöttem vízzel. Az üvegek tetejére is megvizezett újságot tettem. A forrástól kezdve addig főztem, amíg az üvegekben is bugyborékolni kezdett a szirup. A vízben hagytam kihűlni őket.

7 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Nagyon belejöttél a téli eltevésbe, kész konzervüzem a konyhád! Nagyon finom a házi kompót, anyukám csinált régen nagyon sokat...

Hankka írta...

Én is ezzel a technikával ismerem, csodaszépek lettek a kompótok! :)

teller-cake írta...

Ezer éve nem ettem szilvakompótot...istenien néz ki! :-P

Erika írta...

Kompótot még nem tettem el sosem, de talán azért mert itt annyira ritka a finom gyümölcs (és drága), hogy inkább ha kapok szépet rögtön megesszük. Jó lenne egy üveggel télire azért...:)

csipike írta...

Nekem a befőzés nem megy, ezért a fagyasztóba spájzolom a gyümölcsöket. Télen pedig megfőzöm kompótnak.
Idén nagyon rákattantam a szilvára, ma is főztem jó kemény körtém volt itthon, azzal együtt hmmm nagyon finom. És a levét is imádom jól lehűtve. A ringló a kedvencem, de idén nem lehetett kapni. Az időjárás miatt nagyon kevés és nagyon drága a gyümölcs.

BoGyo írta...

hmm a pavlovi reflex beindult a kép láttán:-)

Kati írta...

Illéskrisz, nem egyedül, anyummal közösen raktuk el a dolgokat, télen fogy nálunk az ilyesmi, kompót, dzsem, nem is beszélve a savanyúságról:)

hannka, köszi:)

teller - cake, édesapám főleg nagyon szereti, így elég sokat szoktunk eltenni:)

Erika, szerencsére ez otthon megtermett, mikor nem terem mi sem teszünk el:)

csipike, nálunk is kevesebb a gyümölcs, de azért mindenből lett egy kevés:) Én is szoktam a fagyasztóba is tenni, de azt inkább sütikhez használom.

BoGyo,
akkor jó:)