2014. január 4., szombat

Sertésmáj pástétom házilag

Ismét egy disznóvágásos recept következik, egy pástétom amit minden évben elkészítünk, és amit össze sem lehet hasonlítani az üzletekben kapható pástétomokkal, mert sokkal, de sokkal finomabb és főleg egészségesebb.




Hozzávalók: 1 kg disznómáj, 2 kg disznóhús, 1 kg szalonna, 2 hagyma, néhány babérlevél, só, bors.
Elkészítése: A májat, a húst és a szalonnát is nagyobb kockákra vágjuk, és egy nagyobb lábosba rétegezzük: alul tesszük a szalonnát, rá a húst, legfelül a májat, a hagymát és a babérlevelet. Kevés vizet töltünk alája, műanyag fóliával letakarjuk, lassú tűznél puhára pároljuk. Amikor megpuhult kihűtjük, apró lyukú húsdarálón kétszer - háromszor ledaráljuk, sóval, borssal ízesítjük, fakanál segítségévek jól kikavarjuk, tiszta befőttesüvegekbe kanalazzuk, kidunsztoljuk, addig, amíg a zsír feláll a tetejére. Ha nem ereszt elég zsírt, akkor még meleg zsírral pótoljuk, hogy ne érhesse levegő. Hagyjuk kihűlni és ledugaszoljuk.

14 megjegyzés:

Katalin írta...

De finom lehet! Nagyon guszta a kenyéren :-) Milyen jó, hogy nálatok még van disznóvágás!

Éva írta...

Nagyon finom lehet guszta! Még házi készítésű májast nem ettem de biztos sokkal finomabb mint a bolti.

Vicuska írta...

De jó kis fotók róla! Nagyon finom!

Hankka írta...

Nagyon guszta a fotókon, igazán finom lehet, mérföldekkel jobb, mint a bolti változatok! :)

Seffer Lilla írta...

Hát ebből nekem is jöhetne egy jó nagy adag :D

Monika írta...

Ez egy új recept,mert még hússal vegyítve nem hallottam.....
És meddig áll el hűtőben?

Nagyfiam szeretne disznóvágást..) Azt mondta,hogy kimaradt az életéből.:)Nekem,nem,de én sosem bírtam azokat a szagokat,hangokat....

Kati írta...

Katalin, ezen a télen tegnap voltam már a 2. disznóvágáson, egy volt nálunk, most meg nagymamáméknál:) Jóból is megárt a sok:) KÖszi:)

Éva, hasonlítani sem lehet a kettőt, ez ezerszer finomabb:) Köszi:)

Vicuska, finom bizony:) Köszi:)

Hannka, az biztos:) Köszi:)

Lilla Seffer, igaz? köszi:)

Mammka, felbontatlanul elég sokáig eláll hűtőben, akár egy hónapig is, de felbontva el kell fogyasztani, mert hamar megsavanyodik.
Hát, a hangokat én sem bírom, a szagokkal már nincs bajom, hozzászoktam:)

Gerdi írta...

Ilyet Anyukám is készített, szerintem ugyanígy. Hányszor gondoltam, én is készítek, hisz disznóvágás sem kell hozzá, meg lehet venni a hozzávalókat. Most nagyon megkívántam:-) Így el kell készítenem...

HajniZoli írta...

Jó így üvegbe tenni. Hússal még nem próbáltam, de fincsi biztos. Egy kisebb adaggal teszek egy próbát!

csipike írta...

Én nem eszem sertést, de ezzel kivételt tennék, mert már úgy kivagyok éhezve egy jó kis májkrémre.
Karácsonykor hurkát hurkával ettem, jót vigyorogtak rajtam, olyan finom volt hogy ihaj.

Okki írta...

Nálunk csak anyósoméknál van disznóvágás, de mindig készül pástétom is. Nagyon szeretjük, sokkal finomabb mint a bolti. :)

Unknown írta...

Én kipróbálom,a gyerekeim vevők mindenféle házi finomságra :)
Köszi a Receptet!
Rózsa

Beastie írta...

Itt az ideje hogy húsdarálót szerezzek valahonnan :) meggyőző a recept :) köszi.

Nagy Enikő írta...

Akor ön finomat soha nem ett