2013. október 6., vasárnap

Káposztás paprika

Káposztás paprikát minden évben szoktunk eltenni, igaz ezt szoktuk elfogyasztani a leghamarabb, mert ha sokáig áll egy kicsit színt vált, megpuhul, nem olyan finom , mint frissen. S olyan szép a színe:)


Hozzávalók: 5 kg káposzta, ebből 1 fej piros káposzta legyen, 2, 5 kg gogos (pritamin) paprika (piros, sárga, zöld vegyesen), 20 dkg reszelt torma, 20 dkg cukor, 20 dkg jódtalan só, fél liter ecet, 1 kávéskanál szalicil.
Elkészítése: A káposztát káposztagyalun legyaluljuk, a paprikát kicsumázzuk, kis kockákra vágjuk, a tormát meghámozzuk, apró lyukú reszelőn lereszeljük. Egy hibátlan zománcú vagy műanyag edényben összeforgatjuk a paprikát a káposztával és a tormával, hozzáadjuk a sót, az ecetet, a cukrot, a szalicilt, ismét alaposan átforgatjuk, 1 napot vagy 1 éjszakát állni hagyjuk, hogy az ízek összeérjenek, a káposzta levet eresszen. Tiszta befőttesüvegekbe tömködjük jó szorosan, feltöltjük a levével.

6 megjegyzés:

Katalin írta...

Éva blogján válaszoltam a kérdésére, de mivel olvastam, hogy nálad is probléma ez, gondoltam neked is megírom:
"Én is tudok róla, hogy nem működik, nem lehet frissíteni az oldalsávban azokat a dolgokat, melyek eddig "Szöveg" modulként voltak hozzáadva. Valószínű ezek már nem is fognak működni. Helyette a HTML/JavaScript modult kell választani, ez is az alapmodulok között van, és ugyanaz a funkciója, mint a "Szöveg"-nek. Én már mindegyik blogomon lecseréltem ezeket. Az új modullal jól működik. Remélem tudtam segíteni!"

Guszta a savanyúságod!

Névtelen írta...

Nagyon guszta! Szerintem kisebb mennyiségben elkészítem :)

Okki írta...

Édesanyámék is szoktak eltenni, aztán már alig várjuk, hogy hazamenjünk, vagy ők jöjjenek, hogy megkóstolhassuk. :)
Nagyon szép lett a színe. :)

Blogkonyha írta...

Én nagyon szeretem a káposztás savanyúkat. Anyukám minden évben készített. Ő egész paprikába töltött fehér, ill. lila káposztát. Nagyon guszta így is.

Kati írta...

Katalin, köszönöm szépen a segítséget, megpróbálom azzal akkor. Köszi:)

Patrícia, természetesen kisebb adagban is lehet, csak nálunk nagy a család:) Köszi, majd szólj, milyen lett:)

Okki, ugye milyen finom? Köszi:)
Illéskrisz, igen, az eredeti változata úgy van ennek, ahogy te írod, csak nálunk a paprika mindig kidobódott, mert egészben nem fogyott el, így inkább belevágjuk, s akkor elfogy:) Köszi:)

martinelli írta...

Ilyent mi is szoktunk eltenni :)