2011. július 20., szerda

Lestyánecet

Amikor az erdélyi tárkonyos csorba és a hamis pacalleves receptjét feltettem a blogra, többen érdeklődtetek, hogy hogyan készül a lestyánecet. Mivel most szezonja van, én is gondoltam, hogy új lestyánecetet készítek, és eggyúttal leírom ide is, hogyha valakit esetleg érdekel az elkészítési módja.
Az elkészítés egyszerűen annyiból állt, hogy egy kb. 2 dl-es, szélesebb szájú üdítős üvegbe beletettem 10 szál friss lestyánt leveleivel együtt, és ezt felöntöttem ecettel. Hűvös, sötét helyen tárolom. 1 -2 hónap érlelés után le is lehet szűrni, tiszta üvegbe önteni, de én a tavaly végig benne hagytam a lestyánt, és semmi baja nem lett.
Ezt az ecetet többnyire csorbák ízesítésére használom.

14 megjegyzés:

trollanyu írta...

Ezt jó, hogy feltetted, rengeteg lestyánom van. Köszi:)

Kreatív konyha írta...

Köszi szépen! Ezt én is kerestem nálad :)

Adél írta...

Jó ötlet,én is sokat használom a lestyánt.

Petra írta...

A kertemben van lestyán. Eddig általában télire csak fagyasztva tudtam eltenni, mint a petrezselymet. Tök jó ötletet adtál.

Helga írta...

Milyen jó ötlet! Ajándéknak is megállja a helyét. ki fogom próbálni.

Adela Zilahi írta...

Nagyon jo, en is csinaltam!

Tiffanylda írta...

Milyen erősségű ecettel öntöd le? Gondolom a bor- és gyümölcs ecetek elveszik az eredeti ízét!

Biró Anikó írta...

Én még eddig mindig csak lefagyasztani szoktam a lestyánt,de úgy veszit az izéből..:( Köszi,hogy föltetted az elkészitési módszerét az ecetnek.

Kati írta...

trollanyu, szívesen, nincs mit.

Kreatív konyha, akkor most meg is találtad.:)

Aleda, én nagyon szeretem csorbákba az ízét.

Petra, én is szoktam fagyasztani is, de az ecet nagyon jól átveszi az ízét, így egyúttal fűszerként és savanyítóként is használható.

Tiffanylda, pontosan nem tudom hány fokos ecet, de az az ecet amit főzéshez is használunk a konyhában. Most éppen el van fogyva, így nem tudom megnézni a cimkéjét, de veszek és akkor megnézem és leírom.

Biró Anikó, igen én is azt tapasztaltam.

Tiffanylda írta...

Köszönöm! Szerintem a 10%-os lesz... Igaz, lestyánom sincs, de majd nézek a piacon!:)

egycsipet írta...

Köszönöm a receptet! Az én lestyánom levelei kb. 80 centi hosszúak, abból vajon mennyi szükséges? Amennyit bele tudok egy ekkora üvegbe gyömöszölni?
Vagy inkább várjak néhány kisebb hajtást? :))

Roza írta...

De jó, hogy feltetted:) Nekem is van lestyánom és még nem jutott eszembe ecetet csinálni belőle, de most fogok!:)

Kati írta...

Tiffanzlda, szívesen, igen az, 10 százalékos.

egycsipet, tépkedj le róla leveleket, amennyit gondolsz, ízlés szerint, és arra öntsd az ecetet.

Roza, örvendek, hogy tetszik az ötlet.

4Gyerek írta...

Most jövök egycsipet-től. Ugyanis ő most készítette, fotózta, megírta, idelinkelt.

csak azt akarom mondani, hogy vaj' miért is nem készítettem még ilyent? de zember hozott tegnap lestyánt, most jól betuszkolom egy üvegbe. Pasimnak minden ecetes jöhet (tárkonyosból rengeteg fogy), nekem a lestyán nagyon ízlik, idén medvehagymás ecetet is készítettem, na...de majd most ezt is.

köszi