2011. január 17., hétfő

Hamis pacalleves csirkemellből (Ciorba radauteana)

Nem szeretem a pacallevest, vagyis nem magával a levessel van problémám, egyszer megkóstoltam a pacalt, és olyan volt, mintha szivacsot rágcsáltam volna. A párom viszont nagyon szereti ezt a levest, ezért Éva barátnőm tanácsára egy köztes változatot készítettem, ami pacal is, meg nem is. Ez tulajdonképpen egy csorba, amit egy radauti román asszony talált ki  a férjének, szintén a pacal helyettesítésére.
Hozzávalók:
  • egy nagyobb csirkemell (de lehet pulykamellből is készíteni, én abból készítettem)
  • két murok
  • két petrezselyem
  • egy kisebb zeller
  • két fej fokhagyma
  • három - négy dl tejföl 
  • só 
  • bors
  • csípőspaprika
  • két tojás sárgája
  • két - három evőkanál leostyánecet

Elkészítés:
Kb. három liter vízben a pulykamellet a fele fokhagymával és sóval puhára főztem. Amikor felfőtt a habját leszedtem. Közben a megtisztított zöldséget a reszelő kisebb lyukú oldalán lereszeltem, a másik rész fokhagymát fokhagymanyomóval áttörtem. Egy másik edényben a zöldséget a fokhagymával együtt csorrintásnyi olivaolajjal és vízzel puhára pároltam. A megfőtt húst kivettem a levesből, és a csontról lefejtve kockákra vágtam. Ezután a megpárolt zöldséget és a kockára vágott húst hozzáadtam az alapléhez, még egy picit megsóztam, borsoztam. A két tojássárgát elkevertem a tejföllel és kevés levessel, majd a levest levéve a tűzről lassan hozzákevertem. Leostyán ecettel savanyítottam.

6 megjegyzés:

Jutka írta...

Nagyon finom, én is mikor főzök pacallevest, ilyet is készítek a barátnőmnek..de nekem is nagyon ízlik :)

@havas írta...

Akkor már csak az marad,h jómagam is egyszer beszerezzem a hozzávalókat, aztán hajrá :)! Szeretem a finom leveseket, és egyáltalán, a finom ételeket (a hasmaról jobb nem is beszélni :D).

Kati írta...

Kata, Jutka köszi a bejegyzéseket, nekem is nagyon tetszett a leves, pedig most készítettem először.

Ottis írta...

Nagyon érdekes, legközelebb kipróbálom.Nem ismertem ezt a receptet!

Cecilia írta...

Biztos vagyok benne,hogy nagyon finom!Énis készítek hasonlót,mert a fiam nem szereti a pacallevest,viszont én kevesebb fokhagymaval,a zöldségek közűl csak a sárgarépa megy bele és rendes ecettel savanyítom.Néhány évvel ezelőtt ettünk ilyen levest a tengeren,ott görög csírkeleves volt a neve.Azt hiszem holnap el is készítem:)

Kati írta...

Cecilia, Isten hozott nálam, tényleg finom ez a hamis pacalleves, és gondolom, hogy sokan szeretik, mert az én blogomon is az egyik legkeresettebb recept.