2014. április 3., csütörtök

Tavaszi brokkolileves

Nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én mind csak zöldet ennék, ha tehetném, s a nyáron nagyon megszerettem a brokkolit is. Minden nap meg tudnám enni ezt a levest :)


Hozzávalók (4 személy részére): 50 dkg brokkoli, 2 közepes sárgarépa, 1 hagyma, 20 dkg csirkesonka, 5 dkg vaj, 1, 5 dl tejföl, 1 evőkanál liszt, só. Füstölt sajt a tálaláshoz.
Elkészítése: A sárgarépát meghámozzuk, kis kockákra vágjuk, a felforrósított vajon megpároljuk. Kb. 2 liter vizet forrni teszünk, amikor fő hozzáadjuk a sót, az egészben hagyott hagymát, a rózsáira szedett brokkolit, a megpárolt sárgarépát, a kis kockákra vágott csirkesonkát, együtt roppanósra főzzük. A lisztet simára kavarjuk a tejföllel, és hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk.
Tálaláskor reszelt sajtot szórunk a tetejére.


7 megjegyzés:

HajniZoli írta...

Én is szeretem a brokkolit, jöhet:) guszta a leveskéd!

Tálaló írta...

Én is nyúl vagyok:)Ellennék zöldeken.

Sosem készítettem még így a brokkoliból levest,de jöhet:))És a spenótos tojás is:))

Hankka írta...

Ezt a levest én is meg tudnám enni minden nap, nagyon fincsinek tűnik! :)

Tiffanylda írta...

Nagyon megkívántam, köszi! :)

horimarika írta...

Ez csodaszép!

Blogkonyha írta...

Nagy leveses vagyok. A brokkolit különösen szeretem. Igaz még csak krémlevesként ettem... Guszta!

Kati írta...

HajniZoli, köszi:)

Tálaló, én is, én is:) Köszi:)

Hankka, az is:) Köszi:)
Tiffanylda, saját változatban elkészítheted, ahogy szabad nektek, te kitalálod:) Köszi:)

horimarika, köszi:)

Illéskrisz, krémlevesként is készítettem már, úgy is finom:) Köszi:)