2014. április 9., szerda

Áfonyás banánkenyér

Sütő Edith (sedith) kolléganőmnek volt egy Tehéntúrós banánkenyér receptje az áprilisi EK - ban, amelyet annyira megkívántam, hogy én is elkészítettem a magam változatát, igaz, csak egy kis szeletkét kóstoltam meg belőle, mert irodalomkedvelő diákjainknak szántam a kávé mellé, az Iskola másként hét keretében hétfőn megtartott, Irodalmi kávéházban. A visszajelzések és az üres tányér szerint finom lehetett :)
Én egy Szabó Magda idézetet olvastam fel nyitásként, álljon hát itt is egy idézet tőle, Az ajtó című regényéből:
"A valóságban is feltárult énelőttem egy ajtó, amelyet akkor se nyitott volna ki, aki odabenn magányát és tehetetlen nyomorúságát védte, ha már ropog is feje fölött az égő háztető. Azt a zárat csak nekem állt hatalmamban megmozdítani: aki a kulcsot megforgatta, jobban hitt nekem (...), és én is azt hittem magamról abban a végzetes percben, isten vagyok, bölcs, megfontolt, jó és racionális. Tévedtünk mind a ketten, az is, aki bízott bennem, és én is, aki elbíztam magamat."

  És akkor jöjjön a recept.


Hozzávalók: 10 dkg finomliszt, 12 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt (természetesen lehet csak finomlisztből is készíteni), 1 teáskanál szódabikarbóna, 12 dkg barna cukor, 12 dkg puha vaj, 2 tojás, 1 narancs lereszelt héja és leve, 1 rúd vanília (vagy 1 tasak vaníliás cukor), 1 dl tej, 2 közepes érett banán, 10 dkg fagyasztott vagy friss áfonya, porcukor a szóráshoz.
Elkészítése: A kétféle lisztet összevegyítjük, hozzáadjuk a szódabikarbónát. A vajat megolvasztjuk, kihűtjük. A tojást simára kavarjuk a cukorral, hozzáadjuk a sót, a vaníliarúd kikapart magjait, a megolvasztott vajat, a narancshéjat és a narancslét, a tejet, a villával összetört banánt. Mindezt simára kavarjuk és hozzáadjuk a lisztet, jól átkavarjuk. A massza felét egy sütőpapírral bélelt kalácsformába öntjük, rászórjuk az áfonya felét, befödjük a maradék masszával, majd a tetejére szórjuk a megmaradt áfonyát. Előmelegített sütőben, kb 15 percig magas hőfokon (amíg felnő), majd a hőfokot mérsékelve még 30 percet sütjük, tűpróbáig.

5 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Csodás sütemény :-)

Azt a könyvet pedig imádom...

Erika írta...

Szabó Magdát nagyon szeretem, az Ajtó az egyik kedvencem tőle. És a banánkenyér se rossz ;-)

Seffer Lilla írta...

Hmm, de jól néz ki, szívesen megkóstolnám.

Bokor Boglárka írta...

Fincsiiii lehet!

Kati írta...

Chef Viki, köszi:) Én is nagyon szerettem azt a könyvet, újra kell olvasnom, rég olvastam:) Köszi:)

Erika, nekem is nagy kedvencem Szabó Magda:) KÖszi:)

Lilla Seffer, köszi:)

Boglárka Bokor, köszi:)