2012. október 29., hétfő

Sült csirkecomb párolt sarvalt káposztával

Ez egy nagyon egyszerű recept, de annál finomabb, nekem nagyon - nagyon ízlett.





Hozzávalók: 2 alsó - felső csirkecomb, 4 közepes paradicsom, 2 zöld paprika, 1 hagyma, só, bors, 2 evőkanál olaj; a körethez: 20 dkg sarvalt káposzta, 2 evőkanál olaj, só, bors, 1 kis csokor csombort; natúr joghurt vagy tejföl a tálaláshoz.
Elkészítése: a megtisztított, alaposan megmosott combokat leszárítjuk, alaposan fűszerezzük sóval, borssal. Egy hőálló tál aljába öntjük az olajat, belehelyezzük a combokat, melléje rakjuk a félbe vágott paradicsomot, a kicsumázott paprikát, a négybe vágott hagymát. Aláöntünk 1 dl vizet, alufóliával lefödve, a sütőben puhára pároljuk. Miután a hús megpuhult kifödjük, és pirosra sütjük. 
Közben elkészítjük a káposztát is. A forró olajon átforgatjuk a káposztát, sóval, borssal fűszerezzük, hozzáadjuk a fehér cérnával összekötött csombort, kevés vizet öntve alája puhára pároljuk. A húst a káposztával tálaljuk. Tálaláskor tejfölt vagy joghurtot önthetünk rá.



10 megjegyzés:

Erika írta...

Nálunk is hasonlóan készült tegnap a csirkecomb. A paprika kimaradt mellőle, így fűszerpaprikával szórtam meg.

Éva írta...

Nagyon guszta! Ez majdnem olyan mint a székelykáposzta? Finom lehetett!

Gizi írta...

Nagyon finom!! A savanyú káposzta nagyon jó ötlet a hús mellé. Egy próbát mindenképpen megér.

Emi írta...

Én is készítettem már sült csirkecombot savanyú párolt káposztával. És mennyire finom! A tejföl elmaradt róla, nem is tudom miért, pedig nagyon passzolt volna hozzá:) Jaj de megenném most azzal a tányérral:)

Hankka írta...

De guszta a husid ott a sütőtálban! :) Meg persze a tányéron is, finom és egészséges fogás! :)

Bokor Boglárka írta...

Finom lehetett és még a diéta alapelveinek is megfelel, nem? :)

Katalin írta...

Nagyon klassz lett!

Adél írta...

Tökéletes párosítás, nekem nagyon bejön.

Erika írta...

Gusztusos én is kérek szépen belőle!:)

Kati írta...

Erika, elhiszem, mert nagyon finom így:)

Éva, igen, hasonlít, csak külön a hús, külön a káposzta:)

Gizi, nekem nagyon ízlett együtt.

Emi, igaz, hogy finom úgy:)

hankka, igen jól nézett ki a tálban is:)

margaretta, köszi:) Hát mondjuk olajat nem szabadna használni a diétában, de azért egy cseppet muszály, de úgy gondolom egy annyi nem árt:)

Katalin, köszi:)

Aleda, nekem is:)

Erika, szívesen látlak:)