2012. október 25., csütörtök

Nyers céklasaláta Gizitől

Nagyon rég keresek már egy nyers céklasaláta receptet, és amikor megláttam ezt Gizinél, szerelem volt első látásra, talán a színe miatt, talán a pörkölt dió miatt... Eddig még sosem ettem nyers céklasalátát, de most igazi ínyencségre találtam, ezután mindig így fogom készíteni. Csupán egy picit változtattam rajta, tejföl helyett sovány joghurtot használtam, a majonézt pedig kihagytam. Gizi, itt is köszönöm neked:)



Hozzávalók:
 1 közepes cékla, 3 alma, 1 fürt szőlő, 1 marék dió, 3 evőkanál natúr joghurt, 1 evőkanál méz, csipetnyi só.
Elkészítése:
A diót darabosra tördeljük, száraz serpenyőben megpirítjuk. A céklát és az almát meghámozzuk, apró lyukú reszelőn lereszeljük A szőlőt leszemeljük. A joghurtot elkeverjük a mézzel és a sóval, ehhez a keverékhez hozzáadjuk az almát, a céklát, a szőlőt, a diót, óvatosan összeforgatjuk, hogy a szőlőszemek épen maradjanak. Legalább egy órára a hűtőbe tesszük, hogy az ízek összeérjenek. Tálaláskor néhány pirított dióval diszítjük.

12 megjegyzés:

Hankka írta...

Kati, ez tényleg nagyon jól hangzik! :) Igazán finom is lehet! :)

Titi írta...

Én is imádom a céklát, de nagyon ritkán készítem, nem is tudom miért...holnap piac, majd kipróbálom ezt a receptet:)
Tecának küldtem egy új csomagot pénteken, elsőbbségivel adtam fel, de nem írt vissza, hogy megkapta... Nagyon remélem, hogy ez már odaér!

inga írta...

Gratu, lesz egy tildád:)

Csilla írta...

Nagyon jól hangzik! Nálunk sajnos csak a hagyományos céklasaláta fogy el. Pedig a cékla roppant egészséges, főleg ugye nyersen. Már majonézeset készítettem, de valahogy nem ízlett senkinek. :(

teller-cake írta...

Igazi újdonságot mutattál számomra, mindenképpen kipróbálom! :)

Erdokóstoló írta...

Egyik Kedvencem a cékla különösen télen amikor másból kevés van, és nyersen is rendszeresen esszük, sokféle variációban. Ez is nagyon finom lehet.!

Blogkonyha írta...

Pirított dióval...Hm, már attól is mennybe mennék. Finom lehet!

Gizi írta...

Nagyon örülök hogy neked is ízlett ez a saláta. Köszönöm hogy belinkeltél. Én télen sokszor készítem vacsorára, és nem tudom megunni.Joghurttal is fincsi lehet, legközelebb azzal fogom én is készíteni.:)

Kati írta...

hankka, az érdem a Gizié, bizony nagyon finom:)

Titi, próbáld ki mert nagyon finom. Teca nekem se írt semmit, pedig már többször kérdeztem, egy hét alatt még hozzám is megérkezik, már ő is meg kellett kapja.

inga, köszi, hogy szóltál:)

Csilla, régebb én is csak úgy ismertem, de már nagyon megszerettük az orosz céklalevesben, a borscsban, pitében, és én ebben a salátában is. Ebben majonéz nincs, úgy képzeld mint egy finom gyümölcssalátát. Esetleg próbáld meg több almával vegyíteni:)

teller - cake, az érdem a Gizié:)

Erdőkóstoló, ha még van finom céklás recepted tedd közzé, szívesen kipróbálnék még céklás recepteket:)

Illéskrisz, igen, a pirított diótól nagyon finom:)

Gizi, csak természetes, hogy belinkeltelek, hisz tőled hoztam:) Köszönöm, hogy gazdagabb lettem egy új ízzel.

Titi írta...

Kis változtatással kipróbáltam :) Vittem belőle barátnőmnek is. Tettem bele még tölgysalátát, így a ronda, de finom kategóriába esett... nem kellett volna bele a saláta, de ízre finom volt így is.
Köszi a receptet!

ui.: Teca megkapta a csomagot! :)

ingyom bingyom írta...

Ó!
Ez nagyon finom, ráadásul az ajándék kis terítőim a díszek, de jó visszalátni!
Képzeld google által jutottam ide nyers céklasalátát keresve. Jó mi? !!!! Puszi!

Kati írta...

Titi, örvendek, hogy tetszett, bizony vannak olyan ételek amik nem olyan szépek, de annál finomabbak. A tölgysalátával újat mondtál nekem, meg kellett néznem mi az?:)

Mariann, nagyon tetszenek a kis terítőid, legszívesebben minden nap használnám, csak féltem őket:)
Látod, véletlenek pedig nincsenek, úgy volt megírva, hogy te meglásd a terítőid:)