2012. szeptember 18., kedd

Zöld paradicsom savanyúság

A krumpliföldünkben magról kikelt több tő paradicsom. A mag a tágyázással került ki a földbe. A paradicsomok se kikarózva, se igazán gondozva nem voltak, mégis szépen hoztak termést. Mivel a krumplit ki akarjuk ásni így édesanyám leszedte a még zöld paradicsomokat is, és eltette savanyúságnak. Nálunk kapható az üzletekben egy Pikant fix nevű fűszerkeverék savanyúságokhoz, ezt használta hozzá.



Hozzávalók:
  • 1 kg zöld paradicsom
  • 1 tasak Pikant fix (sót, mustármagot, koriandert, kaprot, borsot, babérlevelet és tartósítószert tartalmaz)
  • 1, 75 l víz
  • 3 dl ecet
  • 15 dkg cukor
  • tehetünk még bele kaprot, csombort, tormát
Elkészítés:
A megmosott paradicsomot cikkekre vágjuk, az üvegekbe rétegezzük. A vizet felforraljuk a Pikant fixszel, az ecettel, a cukorral, és úgy forrón a paradicsomra öntjük. Az üvegeket bekötjük.

11 megjegyzés:

Unknown írta...

Ezt nagyon szeretem, de még én sosem raktam el!!! Kipróbálom :)

georgina írta...

Kedves Kati!
Ez nagyon gusztusos lett!!

Seffer Lilla írta...

Mennyi paradicsom, jól jön télire!

Éva írta...

Nagyon guszta! Valamikor régebben én is tettem el zöldparadicsomot nagyon finom volt!

Farci írta...

Mi is szoktunk Anyukámmal eltenni, ha ... :))

4Gyerek írta...

Magától paradicsom? Gondozás nélkül? Ebben a szárazságban?
Máááázlistáááááák!
Ám de egészségetekre.
Zöld paradicsomot mindig csak megnézem, de én már többet nem próbálkozom. Rengeteg esélyt kapott, de nálam/nálunk nem gyere be.

Bebi írta...

Az egyik kedvencem a savanyított zöldségek közül. Igaz én mindent szeretek savanyítva, karfiolt, zöldbabot, sárgarépát, uborkát, és a dinnyét is. Ja, az már gyümölcs!:)

Névtelen írta...

Tudod, hogy a zöldparadicsomból milyen finom lekvárt lehet főzni ?
Ha megtalálod a blogomon, érdemes kipróbálni, főleg ha még maradt a zöldparadicsomból.

Panna írta...

Én is szeretem :) Anya is minden évben készít vödrös savanyúságot, természetesen a zöld paradicsom sem hiányozhat belőle :)

Hankka írta...

Valamikor régen mi is tettünk el zöld paradicsomot, finom volt! Nagyon guszta az üvegekben, biztosan nagyon finom! :)

Kati írta...

Vikvi, mi minden évben teszünk el, így szeletelve, és egészben is:)

Georgina, köszi:)

Lilla, bizony hamar elfogy:)

Éva, igen finom:)

Farci, ha marad és nem érik be:)

4 Gyerek, igen mindenféle öntözés, permetezés nélkül termett vagy 10 tő. Nálunk megy a zöld paradicsom is, mert olyan savanyúságosok vagyunk, hogy még azsíros kenyérrel is azt eszünk:)

Bebi, nálunk is megy mindenféle savanyúság:)

Viki, emlékszem a tavaly láttam nálad, ha marad még zöld paradicsom lehet kipróbálom:)

Panna, mi is szoktunk olyat is, dobigálósnak nevezik nálunk, mert szerre mindenfélét bele lehet dobigálni:)

hannka, bizony, mi nagyon szeretjük:)