2011. december 4., vasárnap

Krémsajtos - mandulás csigák

Mostanában hanyagoltam egy kicsit a blogomat, nem mintha nem főztem volna, de mind olyan ételek készültek a napokban, amik már szerepelnek a blogomon. De azért sütöttem egy finom süteményt, aminek a receptjére a NoSaltyn találtam rá. Ezzel a recepttel Adél(Afraa) játékára szeretnék nevezni, ha elfogadja.
A recepten semmit nem változtattam, így jó ahogy van, csupán a tölteléket módosítottam, aszerint ami nekem itthon volt. Nagyon jó a tészta receptje, szerintem még más töltelékkel is fogom elkészíteni.




Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 2 dkg élesztő
  • 2,5 dl tej
  • 2 dkg cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 15 dkg vaj(én margarint használtam, abból egy picivel többet tettem)
a töltelékhez
  • 2 db. kinyomós krémsajt(kb.40 dkg)
  • 20 dkg reszelt júhsajt
  • 2 cikk fokhagyma
  • 40 dkg reszelt párizsi
  • 1 kisebb csokor petrezselyemzöld
  • 3 - 4 szárított bazsalikomlevél
a szóráshoz:
  • 1 maréknyi tört sós mandula
a kenéshez
  •  kevés olvasztott margarin


Elkészítés:
 Az élesztőt a langyos tejben a cukorral felfuttattam. A margarint egy kisebb lábosban megolvasztottam. A lisztet egy tálba mértem, belekevertem a sót, hozzáadtam a felfuttatott élesztőt, a tojások sárgáját és az olvasztott margarint, és puha tésztává gyúrtam. Utána langyos helyen duplájára kelesztettem. Amíg kelt előkészítettem a tölteléket: a krémsajtot összekevertem az apróra vágott petrezselyemzölddel, az átnyomott fokhagymával, és a szétmorzsolt bazsalikomlevéllel. A júhsajtot és a párizsit a reszelő kissebbik lyukú felén lereszeltem.
Amikor a tészta megkelt téglalap alakúra kinyújtottam, megkentem a krémsajttal, megszórtam a párizsival és a júhsajttal, majd szorosan feltekertem, és kb. 3 cm vastagságú szeletekre vágtam.
A kerek tortaformámat és egy másik tepsit kivajaztam, belehelyeztem a szeleteket, nem túl közel egymáshoz, mert még így is nőttek. A csigák oldalát és tetejét megkentem olvasztott margarinnal, majd megszórtam a tört mandulával. Ezután még 20 percet kelesztettem. Előmelegített sütőben, közepes lángon kb. 35 perc alatt megsültek.

12 megjegyzés:

Éva írta...

Guszta, nagyon finom lehet!

Petra írta...

Nagyon guszta, ötletes a töltelék! :)

Adela Zilahi írta...

HMMM de nagyon fincsi!

trollanyu írta...

Nagyon szépek lettek:) Finom lehet ez a töltelék, elég sok csigát szoktam sütni, ezt a tölteléket is kipróbálom majd.

Adél (Afraa) írta...

Még szép, h elfogadom, nagyon guszta :)
Köszi szépen a "pályamunkát"

Gizi írta...

Nagyon guszták a csigáid, és ez a töltelék finom lehet. Esetleg nem mászhatna ide egy-kettő csigagyorsasággal??:)

Annamari írta...

Finomnak néz ki! Ilyen töltelékkel még nem csináltam sosem, mindig csak "édesen" (nálam az édes fogalma másnál a kesernyés :D).

María írta...

A cím gondolkodóba ejtett, de elolvasva a receptet nagyon tetszik!! Csodaszépek lettek a csigáid :)!!

Juci írta...

Mint egy csokor virág, olyan szép és guszta! Imáádni valóóó! Boocs! Zabálni valóóó!

Panna írta...

Hm.. nagyon fincsi lehet! :)

Elisabeth írta...

Valami szenzációs kinézete van ezeknek a csigáknak. Fantasztikusan finom lehet!

Kati írta...

Éva, Petra, Adela Zilahi, köszönöm:)

trollanyu, igen, nagyon finom volt:)

Adél(Afra), köszi.

Gizi, majd a következő adagból:)

Annamari, én is eddig csak diósan ettem, de így is nagyon finom.

Maria, köszi:)

Juci,Panna,Elisabeth, köszönöm:)