2011. január 7., péntek

Sült paprika savanyúságnak

Ennek a savanyúságnak az elkészítését a párom édesanyjától tanultam. Bármilyen sült mellé fogyasztható.
Hozzávalók:
  • 6-8 db húsos piros vagy félpiros paprika
  • 2-3 evőkanál ecet (ízlés szerint)
  • 1-2 kiskanál cukor (ízlés szerint)
  • késhegynyi só
  • egy csorrintás olaj
  • víz
Elkészítés:
Én a paprikákat a kertben felállított tárcsalapon sütöttem meg még a nyáron. Addig hagytam sülni, amíg megforgatva egész körbe barnára, feketére pirult. Azután egy tálba helyeztem őket, megpriccoltam kevés hideg vízzel, majd egy konyhai törlővel tíz percre letakartam. A tíz perc után a gőz hatására könnyedén le lehetett húzni a héját. Tisztítás után 8-10 darabos csomagokat készítve a fagyasztóba tettem. 
A savanyúság elkészítésekor a fagyasztott paprikát kiolvasztottam. Egy jól zárodó edénybe annyi vizet töltöttem, hogy a paprikákat kb. fedje, beletettem a cukrot, az ecetet, a sót, az olajat, és jól összekavartam. A paprikákat beleraktam ebbe a lébe, és egy éjszakára a hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.
A paprika sütését a lerben is meg lehet oldani, és természetesen frissen is fogyasztható, nem csak télen, fagyasztás után.


Nincsenek megjegyzések: