2013. január 28., hétfő

Majoránnás csirkemáj

Sok helyen olvastam a majorannás májról, hogy milyen finom. Még karácsony előtt nagyon szép csirkemájat kaptam tiszta véletlenül az üzletben, vettem is belőle, így kipróbálhattam a majoránnás csirkemájat. Mondhatom, hogy ilyen finom májat talán nem is ettem, kivéve amikor a csirkeaprólékkal együtt készítem. Pont olyan lett amilyennek a szakácskönyvek is leírják, kívül megsült, belül szinte rózsaszín, omlós.


Hozzávalók: 30 dkg csirkemáj, 2 hagyma, nagy csipetnyi szárított majoránna, kevés olaj, 2 dl tej.
Elkészítése: a csirkemájat egy délelőttön keresztül a tejben áztatjuk a hűtőben. Sütés előtt kivesszük, lemossuk, papírtörlövel leitatjuk róla a vizet.
A hagymát apróra vágjuk, a forró olajban megpirítjuk, rátesszük a májat, megszórjuk a majoránnával, majd mindkét oldalát 5 - 5 percig lefödve sütjük. Krumplival, savanyúsággal tálaljuk.

8 megjegyzés:

Erika írta...

Juj, ezt most megenném. :) Imádom a májat!!

Panna írta...

Hm.. finom lehet! :) Mostanában jöttem rá, hogy szeretem a májat, de csak a csirke májat. Megpróbálom majd így is elkészíteni!

María írta...

Ez is nagyon guszta!!

kolozsgabi írta...

finom ez magában, köret nélkül is, nagyon jól néz ki!!

Blogkonyha írta...

Szeretem a májat, de csak a fiammal. Atöbbieknek túl sok a máj íze...pedig fenséges falat. Nagyon guszta a köreted!

Juci írta...

Hm! Majoránnás máj! Remek párosítás. Így még nem készítettem a csirkemájat. Igaz az enyémek csak kisütve zsemlemórzsába fogadják el, csak a disznó meg a borjú májat szeretik de azt nagyon!!

trollanyu írta...

Szeretem a májat, a majoranna meg az egyik kedvenc fűszerem, használom is bőven. Nagyon jól néz ki minden a tányéron:)

Kati írta...

Erika, köszi:) Én is megenném most is:)

Panna, hidd el szeretni fogod:)


Mária, köszi:)

kolozsgabi, köret nélkül is ehető természetesen, vagy salátával is:) Köszi:)

Illéskrisz, nálunk mindenki szereti a hugomon kívül:) A köret receptje megtalálható a Paradicsomos nyúlsült receptjénél:)

Juci, nők csirkemáj, férfiak borjúmáj, mindenki saját ízlése szerint:)

trollanyu, én az idén kaptam rá a majorannára:) De nagyon ízlik a májjal együtt:)