2011. július 22., péntek

Petrezselyem pesto

Christina Kempe:1 tészta - 50 pizza című könyvében olvastam először a pestoról, mégpedig egy pizza - pestoról. A recept nagyon tetszett nekem, de mivel sok olyan hozzávaló kellett volna bele, amit nálunk nem nagyon találni(pl. fenyőmag), ezért utánanéztem a neten, hogy esetleg mivel lehetne helyettesíteni ezeket. Többféle receptet is találtam, ezek összevetésével készült el az én receptem, a pesto erdélyi változata. A blogokon sokan dícsérték, hogy milyen finom, és milyen változatos a felhasználási módja. Nagyon kíváncsi voltam, mert azért ez egy érdekes ízvilágú étel. De jelentem, nem csalódtam benne, nagyon finom lett, felhasználtam már tésztához, pirítós kenyérre kenve, de húsok pácolására, krumpli fűszerezésére, pizzához is el tudom képzelni. A hozzávalókat sajnos csak körülbelül tudom megadni, mert semmit se mértem ki, mindent csak szemre, és ízlésre tettem hozzá.






Hozzávalók:
  • egy csokor petrezselyemzöld
  • 3 - 4 bazsalikomlevél
  • 4 cikk fokhagyma
  • kb egy dl olívaolaj(amennyit felvesz)
  • 5 - 10 dkg sajt
  • egy maréknyi pirított(pergelt) dió
  • bors
Elkészítés
A petrezselyemleveleket letépkedtem a száráról, a fokhagymát megtiszítottam, a sajtot kisebb darabokra szeleteltem. A diót száraz serpenyőben picit megpirítottam. Először a petrezselyemleveleket és a bazsalikomleveleket tettem a turmix késes tartályába és megaprítottam. A következőkben meg is vágom apróbbra a leveleket, mert eléggé nehezen tudta megaprólni a gép, akasztották a kést, gondolom. Vagy lehet az is, hogy előre kellett volna valamennyi olajat öntsek rá. Ezután hozzáadtam az olívaolaj felét, a diót, a sajtot, a fokhagymát, ezeket is pürésítettem, majd fűszereztem, és hozzáadtam a többi olívaolajat, és ismét forgattam egyet az egészen. Akkor jó, ha az állaga krémes jellegű. Állítólag, hűtőben, hideg helyen 3 hónapig is tartósítható, ha olívaolajat töltünk a tetejére. Szerintem nálam nem fogja megérni a 3 hónapot, mert addig elfogy.



3 megjegyzés:

Panna írta...

Ez a pesto is már régóta kísért engem is. Mindig látom valahol. Aztán eszembe jut, hogy ideje lenne kipróbálni, mert biztosan jó, aztán mégsem teszem...

Emoke írta...

Hú ez nagyon jó lehet! A pestos tésztád is tetszik. Különben is imádom a petrezselymet! :)

Kati írta...

Panna, pedig te biztosan szeretnéd.

Bence/Emőke, nekem is megtetszett nálad a petrezselyem mártás vagy szósz.