2014. július 2., szerda

Erdélyi Konyhás találkozó Nagyágon - 2014

Június 27 és 29 között ismét megtartottuk a már hagyományossá vált nyári Erdélyi Konyhás találkozónkat Nagyágon, a Corvin Kiadó igazgatójának,Varga Károlynak jóvoltából. A mostani találkozó témája a disznóvágás volt, tehát levágásra és feldolgozásra került egy sertés a hétvégén. Rengeteg finom étel készült el, amelyekből meg sem tudtam mindeniket kóstolni, már annyira tele voltam a szagokkal. Bizony most jól jönne azokból valami :)
A disznóvágás mellett még gombásztunk, eprésztünk, fűszer - és gyógynövényeket is gyűjtöttünk.
Ez a találkozó már a létszám miatt is különleges volt, hiszen harminc - harmincöt ember volt jelen, köztük nagyon sok gyerek is :)
Én egy Betyárpaprikás nevezetű ételt készítettem el, ami a visszajelzések szerint tetszett és ízlett a kollégáknak :)
És akkor jöjjenek a fotók :)

Gombászás közben.
Amit gyűjtöttünk :)
Gál Edith kolléganőmmel főzés közben.

Paprikás és borsos abált szalonna.
Szamóca és kakukkfű.
A romtemplom.
Betyárpaprikás
Sül az oldalas.
Búzavirág, csak mert szeretem és kék.
A kedvenc hétvégi sütim Fagyal Hajnalka kolléganőm kezét dícséri.

8 megjegyzés:

Katalin írta...

Klassz az összes kép, jó buli lehetett :-)

Vicuska írta...

de szeretem, hogy így "összejártok"! :)Jó ételek, jó programok, jó hangulat :) Nálunk, érdekes, borsos szalonnát nem készítenek, legalábbis nem találkoztam még vele.

sedith írta...

Állandó "személyzetként" negyvenen voltunk, Kati, szombaton pedig még többen. :)

Vicuska, pedig ezt a borsos szalonnát egy magyarországi valaki készítette. :) Dehát nálatok is, ahány vidék, ház, annyi szokás, nem csoda, ha te sem ismered! :)

VRJúlia írta...

:) Jó volt nektek ott együtt- látom, szinte érzem is...

Kati írta...

Katalin, köszi, jó volt bizony :)

Vicuska, igen, több szempontból is jó :) Hát ahogy sedith írta a borsos szalonnát egy magyarországi férfi készítette, nálunk még én sem láttam :) De finom, nekem ízlett :)
Köszi :)

sedith, köszi a hibaigazítást, igazad van, tényleg annyian voltunk :)

VRJúlia, igen, mindig jók ezek a találkozók, mintha ezer éve ismernénk egymást a csapattal :)

Gerdi írta...

Én is szeretem a búzavirágot:-)
Jó hangulatban telhetnek ezek a találkozók!

Elisabeth Pregadio írta...

Kati, micsoda kellemes ossze jovet nekted ott Erdelyben. Gyonyonyoru taj, es az aszalt szalonna, valami fantasztikus finom! Ezek az ossze jovetelek nagyon kellemessek! Puszillak

Kati írta...

Gerdi, bizony :) Köszi :)

Elisabeth,igen, mindig jó együtt lenni a csapattal :) Köszi, puszillak én is :)