2014. május 8., csütörtök

Rizsleves sóskával

Ha van sóskátok feltétlenül próbáljátok ki ezt a levest, mert isteni finom, egyszerűsége ellenére. Az egyik kedvencem lett mostanában. Az elején gondolkodtam rajta, hogy beletegyem- e a paradicsomlét, mert furcsa volt a fülemnek ez a párosítás, de aztán beletettem, s nagyon, de nagyon finom lett, a paradicsomlé tökéletes a sóskával.
Éva (Takarékos konyha), ajánlom neked, mert tudom szereted a sóskát, s ez a leves nagyon finom :)


Hozzávalók (4 személyre): 5 evőkanál rizs, 2 marék apróra vágott sóska, 3 dl házi paradicsomlé, 2 – 3 evőkanál olaj, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál barna cukor, só, tejföl a tálaláshoz.
Elkészítése: Az olajat felforrósítjuk, hozzáadjuk a rizst, kissé átforgatjuk, sózzuk, feltöltjük 2 dl vízzel, fedő alatt pároljuk, míg teljesen zsírjára sül. Ekkor belekeverjük a sóskát, meghintjük a liszttel, felöntjük 1, 5 liter meleg vízzel, hozzáadjuk a paradicsomlevet, a cukrot, puhára főzzük. Tejföllel tálaljuk.

5 megjegyzés:

martinelli írta...

Gyerekkorom emléke, azóta sem ettem, pedig finom, szerettük :)

Blogkonyha írta...

Érdekes párosítás, főleg hogy még paradicsomlé is került bele. Megkóstolnám. Szeretem a sóskát...

teller-cake írta...

De jól hangzik és a színe is remek! :)

Hankka írta...

Tényleg furán hangzik a sóska-paradicsomlé párosítás, de mivel én is imádom a sóskát, ki fogom próbálni! :)

Kati írta...

martinelli, én most készítettem így életemben először, de nagyon megtetszett:) Örvendek, hogy szép emlékeket idéztem fel :)

Illéskrisz, nagyon különleges és finom a paradicsomlétől, először én is idegenkedtem tőle, de kedvenc lett:) Köszi:)

teller - cake, ugye? Köszi:)

Hankka, furán hangzott számomra is, de hidd el, tökéletes párosítás:) Köszi:)