2012. január 13., péntek

Párnácskák étvágygerjesztőnek

Ezt a kis aprócska süteményt előételként, de akár sörkorcsolyának is fogyaszthatjuk. A receptet horimarikának ajánlom nagy - nagy szeretettel, mert a receptet abban a szakácskönyvben találtam, amelyet tőle nyertem, és amelynek a címe:Egér a levesben... Így neki köszönhetem ezt a finomságot. A receptet picit egyszerűsítettem, pl provolone sajt helyett egyszerű füstölt sajtot használtam, stb.



Hozzávalók:(kb.20 - 25 párnácskához)
a tésztához:
  • 10 dkg liszt
  • 1 dkg élesztő
  • fél kávéskanálnyi cukor
  • 1 evőkanál olívaolaj
a töltelékhez:
  • 10 magnélküli olajbogyó,eredetileg fekete, de én paprikával töltött zöld olajbogyót használtam
  • 3 dkg füstölt sajt, de bármilyen jó
  • 4 dkg sonka
  • 1 kis csokor bazsalikomlevél, én most szárítottat használtam, mert csak az volt
a kenéshez:
  • 2 evőkanál olívaolaj

Elkészítés:
A lisztet egy tálba öntöttem, a közepébe mélyedést készítettem. Az élesztőt 0, 1 dl langyos vízben a cukorral felfuttattam, és a liszt mélyedésébe öntöttem. Kicsit hagytam, hogy keljen az élesztő, majd hozzáöntöttem még 0,35 dl vizet, 1 evőkanál olívaolajat, és csipetnyi sót. Mindezt jól összegyúrtam, gombóccá formáztam, és félre tettem kelni addig, amíg elkészítettem a tölteléket. A sonkát és az olajbogyót finomra aprítottam, a sajtot kislyukú reszelőn lereszeltem. A tölteléket összekevertem, hozzáadva a bazsalikomot is.
Ezután a tésztát lisztezett deszkán 2 - 3 mm vastagra kinyújtottam, és egy 6 -7 cm átmérőjű pohárral köröket szaggattam ki belőle. Mindenik köröcske közepébe egy kávéskanálnyi tölteléket tettem, és piramis alakban összehajtottam, a széleket jól összenyomkodva, hogy ne folyjon ki a töltelék belőle. De félhold alakra is lehet formázni. A párnácskákat sütőpapírral bélelt tepsibe helyeztem, megkentem olívaolajjal, és előmelegített sütőben, alacsony lángon kb. 25 perc alatt világosbarnára sütöttem. Mit mondhatnék róla? Vendégeink percek alatt eltűntették, sőt a receptet is elkérték. Lesz ennek még ismétlése.:)

16 megjegyzés:

Petra írta...

Nagyon guszták!

Örülök, hogy felkeltette az érdeklődésed a pályázat. Hajrá!

Marika írta...

Nagyon jól néznek ki! Biztosan finomak is!!!

4Gyerek írta...

uff...lehet ezt tölteni mással is, ugye?
nem vagyok az olajbogyó pártiak táborában.
de amúgy mutatós kis falatkák

trollanyu írta...

Nekem jöhet olajbogyós is:) Nagyon szuper kis sós nasi, jó ez a formázás is.

Bors and Pepper írta...

Ezek nagyon jópofák! Párom nagyon szereti az olajbogyót, biztos ízlene neki "becsomagolva" is :)

Juci írta...

Jaj de édesek ezek a Napoleon kalapocskák!!!:)

Gizi írta...

Nagyon guszta kis falatkák!! Szeretem az olajbogyót,legközelebb kipróbálom.:)

csipike írta...

Nagyon jó a formázás, ilyet még nem is láttam ;-)

Roza írta...

Szuper! Ezt ki kell próbálni!:)

Seffer Lilla írta...

Az ötlet nagyon tetszik; én is csak az olajbogyót hagynám ki, egyébként jöhetne akár most is...:)

Éva írta...

Nagyon guszta apró sütemény, biztosan nagyon finom volt!

Kati írta...

Petra, köszi, igyekszem a pályázatra is benevezni:)

Marika, köszi, nagyon finomak:)

4Gyerek, persze, miért ne lehetne mással is tölteni? Sőt ha kihagyod az olajbogyót maradhat a sajt és a sonbka, csak éppen egy picivel többet teszel:)

trollanyu, köszi, nekem is új volt ez a formázás, legelőször az is fogott meg a receptben:)

Bors and Pepper, szerintem így is szeretné:)

Juci, tényleg, arra is hasonlítanak:)

Gizi, szeretni fogjátok, mi imádjuk az olajbogyót, pedig én régebb nem szerettem:)
Csipike, nekem is új volt:)

Roza, próbáld ki, meglátod finom:)

Lilla, az olajbogyó nélkül is finom szerintem:)

Éva, igen, finom volt nagyon:)

Panna írta...

Jó ötlet, amolyan kis parti falatoknak is beillenének :)

horimarika írta...

De jó! Az olajbogyó egyébként a sós és zsíros tulajdonságai miatt alkoholos italok mellé kiváló!

Szilabi írta...

Nagyon ötletes és guszta!

Daisy írta...

Nahát! Nekem PAPSAPKA néven van egy ilyen édes sütemény receptem, de sosem jutott volna eszembe sósan elkészíteni.
Zseniális! Ezt az ötletet elmentem magamnak.