2014. december 11., csütörtök

Angolos (póréhagymás) krumplileves

Ne gondoljátok, hogy mindig csak krumplilevest eszünk, az előbbi és a mostani között kb 2 hónap telt el, csak most került beírásra. És ez egyik új kedvenc levesünk lett, angol blogokon mind - mind hasonlóan készítik a krumplilevest, annyi különbséggel, hogy ők turmixolják nagyrészt, én azt kihagytam, mert így jobban szeretjük.


Hozzávalók (4 - 5 személy részére): 2 közepes szál póréhagyma, kb 8 db közepes krumpli, 25 dkg füstölt bacon, só, bors, 1 evőkanál liszt, 3- 4 dl natúr joghurt vagy tejföl, kevés olaj.
Elkészítése: A bacont kockára vágjuk, a felforrósított olajon megpirítjuk. A póréhagymát felkarikázzuk, a felforrósított olajon üvegesre dinszteljük, felöntjük kb 2 liter forró vízzel, felforraljuk, hozzáadjuk a meghámozott, kockára vágott krumplit, a megpirított bacont, sózzuk, borsozzuk, együtt puhára pároljuk. A lisztet csomómentesre kavarjuk a joghurttal, hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk, újraforraljuk. Tálaláskor borsot szórunk a tetejére.

4 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Guszta! A színe hiányos:), de magyar ember már csak ilyen!... Nem sokban tér el az eredetitől, pontosabban az én receptemtől. Nagyon finom lehet!

Nea írta...

Imádom az ilyen egyszerű és ízletes leveseket. Én minden nap is meg bírnám ám enni. Katikám én is boldog várakozást kívánok Neked és legyen nagyon szép a Karácsony számodra ott is!

Anazar írta...

Szeretjük a póréhagymát ;-))

Kati írta...

Tiffanylda, igen, pirospaprika nem jár bele :) Puszi :)

Nea, az ünnepeket otthon töltjük, dec. 19-én indulunk haza, repülünk Svájcba a Tesómékhoz, onnan meg autóval haza :) Köszönöm, áldott várakozást neked is :)

Anazar, most már mi is :)