2014. május 2., péntek

Májusi pereszkés mártás

Édesanyám testvére szokta szedni nekünk a finom erdei - mezei gombákat, ezt is ő gyűjtötte, igaz nem volt sok, de egy kis mártásnak megadta az ízét. Én nagyon, de nagyon szeretem ezt a gombát.


Hozzávalók: 25 dkg májusi pereszke,1 - 2 evőkanál liszt, 3 - 4 dl tej, só, bors, pirospaprika, kevés olaj.
Elkészítése: A gombát megmossuk, felszeleteljük, és a felforrósított olajon megpirítjuk, majd saját levében puhára pároljuk (esetleg egy kis vizet öntünk alája). Hozzáadjuk a pirospaprikát,  a lisztet, felöntjük a tejjel, sózzuk, borsozzuk,folyamatosan kavargatva besűrítjük.

5 megjegyzés:

Éva írta...

Most én is tudnám nagyon szeretni, ha itt lenne előttem! Nagyon finom lehet szeretem a gombát minden formában, bár inkább csak amit a boltban kapok abból készül.

Blogkonyha írta...

Olyan jó dolog, ha valaki ismeri a gombákat... Éppen két napja voltunk kirándulni. Annyi féle gombát láttam, de nem mertünk hozzányúlni...

Katalin írta...

De finom lehetett! Az erdei, mezei gombák ízének nincs párja :-)

Vicuska írta...

De finom!!! imádom az erdei, illatos gombákat!

Kati írta...

Éva, szerencsére nálunk még erdőn - mezőn szedhető gomba néha:) KÖszi:)

Illéskrisz, igen, bátyám ismeri őket:) Köszi:)

Katalin, az biztos:) Köszi:)

Vicuska, én is:) Köszi:)