2014. május 28., szerda

Lazacos újkrumplisaláta

Először is szeretnék elnézést kérni mindenkitől, hogy mostanában keveset kommentelek az ismerős blogokon, s a saját bejegyzéseimnél is elég későre válaszolok, de nagy a hajtás most a suliban is, évzárás, érettségi közeledik, s a jó idő is elvon a géptől, inkább ülök a szabadban, a napon. De esténként végig szoktam nézni a blogokat, megcsodálom, ki mit készített:)
Most ismét egy Jamie ihlette újkrumplis receptet hoztam, nagyon szeretem forgatni a könyveit, mindig megtetszik valamelyik receptje, amelyet aztán saját szájízre alakítva elkészítek. Mint most is :) Minden hozzávalóját külön - külön is szeretem, hát még együtt :)

 
Hozzávalók (2 személy részére): 40 dkg újkrumpli, 1 kígyóuborka, 10 dkg füstölt lazac, 1 dl görög joghurt, 1 nagy csokor friss kapor, 2 - 3 teáskanál citromlé, só.
Elkészítése:
  1. Előkészítjük a saláta hozzávalóit:  krumplit, az uborkát, a lazacot, a joghurtot, a kaport, a citromot.
  2. A krumplit alaposan megmossuk, a héját lekaparjuk.
  3. A megtisztított krumplit enyhén sós vízben puhára főzzük, leszűrjük.
  4. Az uborkát megmossuk, hosszában kettőbe vágjuk, belenyomkodjuk a kaport, uborkagyalun legyaluljuk.
  5. A leszűrt és langyosra hűlt krumplit a tenyerünkkel kissé megroppantjuk.
  6. A legyalult uborkához hozzáadjuk a sót, a joghurtot, a citromlét, alaposan összekeverjük, és azonnal tálaljuk az újkrumplival és a szeletekre tépkedett lazaccal.
Meglepetést hozott a postás nemrég Londonból, a Páromtól, egy számomra új Jamie Oliver által írt szakácskönyvet, amelyből már ki is néztem a legkedvencebb receptet: Kicsim, köszönöm szépen itt is :)



1 megjegyzés:

Tálaló írta...

Elnézve,igazolás elfogadva:))))

Én uborka nélkül ismerem,tormás,kapros creme fraiche-vel(vagy sűrű tejföllel)elkevert krémet teszek a tetejére.És ilyentájt gyakran készítem,isteni:))