2014. május 29., csütörtök

Kapros újkrumplileves

Használjátok ki az időt, amíg még új a krumpli:) Én nagyon szeretem minden formában, így levesnek is.


Hozzávalók (4 személy részére): 35 dkg újkrumpli, 20 dkg csirkesonka (gépsonka), 2 zöldhagyma, kevés olaj, 1 nagy csokor friss kapor, 1, 5 dl tejföl, 1 evőkanál liszt, 2 evőkanál ecet,só.
Elkészítése: A krumplit megmossuk, a héját lekaparjuk, majd újra megmossuk, kockákra vágjuk. A sonkát kis kockákra vágjuk. A zöldhagymát zöldjével együtt felkarikázzuk, a felforrósított olajon üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a sonkát, megpirítjuk, majd hozzáadjuk a krumplit, kissé átforgatjuk, sózzuk, felöntjük 2 liter vízzel, puhára pároljuk. A lisztet csomómentesre kavarjuk a tejföllel, hőkiegyenlítéssel a leveshez öntjük. A kaport finomra aprítjuk, és a levesbe szórjuk. A lángról levéve 1 - 2 evőkanál ecettel savanyítjuk.

2 megjegyzés:

Chef Viki írta...

Én is :-) Minden formában :-)

Vicuska írta...

Én is :) És élvezem benne a sok kaprot, petrezselymet és vegeta levelet, pici tárkonyt is szoktam bele tenni... mmm...