2013. szeptember 18., szerda

Padlizsán befőttesüvegben

Régebben, amikor csak kisebb fagyasztónk volt, édesanyám mindig befőttesüvegbe tette el a padlizsánt, úgy is nagyon finom íze volt télen. A fiútesóm kérte, hogy most is tegyen el úgy, mert az neki jobban ízlik, mint a lefagyasztott. Ezért a télire szánt padlizsán egyrészét így tettük el.
A padlizsán sütését megnézhetitek ITT nálam:)


Hozzávalók: 10 kg padlizsán (vinetta), 3 - 4 paradicsom, só, kevés befőzőpor és szalicil. Citromsós víz a lemosáshoz.
Elkészítése: A padlizsánokat tárcsalapon, minden oldalukon megsütjük, míg a héja megfeketedik, elválik a húsától. Óvatosan meghámozzuk, előbb citromsós vízben lemossuk, hogy ne barnuljon meg, majd tiszta vízzel leöblítjük, hibátlan zománcú tésztaszűrőbe tesszük, hogy a leve lecsepegjen. Ezután fából készült késsel (a fémtől megbarnul) apróra vágjuk, hagyjuk teljesen kihülni. Összekeverjük kevés sóval és befőzőporral, befőttesüvegekbe kanalazzuk, megrázogatva, az üvegek alját a tenyerünkhöz ütögetve,  hogy ne maradjon levegő közte, a tetejére egy vékony karika paradicsomot helyezünk, ezt megszórjuk pici szalicillel, majd lecsavarozzuk. Forró vízben kétszer is kidunsztoljuk, mert a padlizsán eléggé kényes.

11 megjegyzés:

Elisabeth írta...

Nem is mutatkozik be a legujabb postod, csak véletlenül találtam rá. Örvendek hogy láthatom a kreativ padlizsánt ami nagyon ötletes és finom el tenni télire!

sedith írta...

Régebb én is kipróbáltam, de a fagyasztóba tenni egyszerűbb....:P

Hogy a fémtől megbarnul a padlizsán, az ma már csak egy mítosz, szerencsére, régebb a gyenge minőségű kések(nálunk úgy hívták: cigánykés) miatt valóban így volt, de most már nem. Én botmixerrel vagy aprítógépben pürésítem általában, akkor ott is meg kellene barnulnia. Azért ilyen padlizsánvágó fakésem nekem is van, jó dizájneszköz. :)

Éva írta...

Finom lehet így eltéve, lehet hogy én is inkább ezt a módszert választanám! Valahogy úgy érzem hogy a fagyasztásnál azért van egy mellékíz!

Okki írta...

Nálunk anyósom teszi befőttesüvegben a padlizsánt, én csak fagyasztom. Én bárhogyan szeretem, kedvencem, főleg majonézzel. :)

Vicuska írta...

Én is csak fagyasztom, de kedvem kerekedett kipróbálni üvegbe eltenni, letesztelem legalább, melyik módszer a jobb! :)

HajniZoli írta...

Fagyasztani szoktam én is. Édesanyám régebb tett el üvegben, de az olajban volt, erre emlékszem:-)

Seffer Lilla írta...

Igazán érdekes ötlet, ilyet még sosem láttam.

trollanyu írta...

Nagy rajongója vagyok a padlizsánnak. Amit csak lehet, fagyasztok, de való igaz, üvegben eltéve más íze van mindennek. Szép hétvégét kívánok:)

Monika írta...

Jövőre lesz a kertemben,muszáj kipróbálnom a termesztését,mert szeretem...

Hankka írta...

Fagyasztani és befőttként eltenni sem szoktam, mert nem nagyon szeretjük, kivéve persze a zakuszkát, az nagy kedvenc! :) Így eltéve biztosan finomabb, mint a fagyasztott padlizsán! :)

Kati írta...

Elisabeth, nem tudom, miért nem látszott nálad, de örvendek, hogy rá találtál:) Így is finom:) Köszi:)

sedith, hát igen, nálunk is a legtöbb oda került, de az öcsém direkt kérte anyumat, hogy így is tegyen el.
Lehet, hogy a késes dolog tényleg csak mítosz, de mi mégis a fából készült kést használjuk mindig, nem csak eltevéskor, mi nem szoktuk pürésíteni mixerrel, mert úgy szeretjük éppen, ha egy kicsit darabos:)

Éva, igen, főleg, amelyik sokat áll a fagyasztóban kap egy kis fagyasztóízt. Köszi:)

Okki, nálunk is majonézzel a nagy kedvenc:) Köszi:)

Vicuska, szerintem mindkettő jó, csak kis különbség van köztük ízben. Kiváncsi leszek a véleményedre.

HajniZoli, igen én is hallottam olajban, ecetben eltett padlizsánról, ehhez egyik sem kell. Köszi:)

Lilla Seffer, mindig van új a Nap alatt:)

Trollanyu, ugye? Köszi:)

Mammka, megmondom őszintén a padlizsánt eltevésre mi is kistermelőktől vásároljuk. Otthoni fogyasztásra termesztünk néhány tövet a kertben, de sokszor nem sikerül jó magot venni, jó palántot nevelni, rengeteg vizet ígényel, s még úgy is sokszor keserű lesz.

Hankka, nagyon ritka felénk az olyan ember aki nem szereti:) Nálunk mindenki nagyon szereti majonézesen. Zakuszkába is tettünk az idén is, imádom:) Köszi:)