2012. március 30., péntek

Illatos - habcsókos - kardamomos rózsakalács

Erika húsvéti játékára sütöttem ezt a kalácsot, életem első kalácsát, és Limarának köszönhetően azt hiszem tökéletesre sikerült, legalábbis a kóstolóknak nagyon - nagyon ízlett. Igazi foszlós kalács lett. Limara Illatos - habcsókos rózsakalácsát készítettem el, némi változtatással. Limara, nagyon köszönöm, ezután csakis hozzád megyek kalács, kenyér, péksütemény receptért, tökéletesek a receptjeid.



Megtörve.
Még sütés előtt.

 Hozzávalók:
  • 450 g finomliszt
  • 60 g cukor
  • csipet só
  • 2 kisebb tojás sárgája
  • 1 dl citruslé (1 narancs leve)
  • 1 citrom reszel héja (én egy fél narancsét tettem bele)
  • 2 dl tejszín
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 evőkanál langyos tej
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 vaníliás cukor
Töltelék:
  • 2 tojás fehérje
  • csipet só
  • 60 g cukor
  • 2 kávéskanál kardamom
  • 10 (15) dkg apróra vágott étcsokoládé 
Tetejére:
  • 2 dkg vaj
  • diógrillázs
  • porcukor a díszítéshez
Elkészítés:
A lisztet egy mélyebb tálba szitáltam, közepébe mélyedést készítettem, belemorzsoltam az élesztőt és két evőkanál kevés cukorral elkevert langyos tejet öntöttem rá. Hagytam felfutni, hozzáadtam a cukrot, a tojássárgáját, a tejszínt, a narancshéjat, a narancslevet, a vaníliáscukrot, majd kézzel könnyű kalácstésztát dagasztottam. Nekem még egy kevés liszt kellett a tésztába, mert túl lágynak bizonyult, lehet, hogy a két evőkanál tej miatt, amiben felfutattam az élesztőt.
A bedagasztott tésztát a tálban hagytam duplájára kelni(kb. fél óra)
Amikor megkelt kiborítottam egy enyhén lisztezett felületre és kb. 3-4 mm vastag téglalapot nyújtottam belőle, már amennyire tudtam, nem lett tökéletes téglalap.
A töltelékhez a tojások fehérjét habbá vertem egy csipet sóval, majd hozzáadtam a kristálycukrot és tovább kevertem, míg szép fényes, kemény habom nem lett. A kinyújtott tésztát megszórtam a kardamommal, majd a habot a tésztára kentem és jó bőven megszórtam durvára tört csokoládéval. A tésztát feltekertem mint egy bejglit. 8 nagy szeletet vágtam belőle.
Egy 28-30 cm-es tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral és a szeleteket beleállítottam. Letakartam és hagytam duplájára kelni, ez kb. 30 perc.
 A megkelt kalácsot vékonyan lekentem az olvasztott vajjal, majd megszórtama diógrillázzsal, és 30 percre a forró sütőbe tettem.
Félidőben, amikor már elég piros volt a teteje egy alufóliát terítettem lazán a tetejére.

16 megjegyzés:

IsaBella írta...

Juj de guszta! Én is kérek belőle! (:
Anyukám ma vásárolt egy kalácsos könyvecskét, abból én is kinéztem kb három receptet, amit Erika játékára el szeretnék készíteni. (: Illetve az egyiket a három közül. (:
Amúgy nem (csak) ezért jöttem. Kukkants be hozzám, megvan a játékom nyertese. (:

Márti írta...

Nagyon jó ez a töltelék! Limara receptjeiben még sosem csalódtam.

Csilla írta...

Nagyon szép a kalácsod! :) Limara receptjei nálam is mindig beváltak.

Verus írta...

Meseszép lett :-) Szinte érzem az illatát is.......

Tiffanylda írta...

Csodás kalács!!! Én is régóta követem Limarát és sütöm a jól bevált kenyerét, meg néha a többit...
Nálunk van egy családi, hagyományos húsvéti kalács, amit a nagyszüleimtől örököltem. Szokásosan azzal esszük a sonkát. Kicsit teltebb, nem annyira foszlós, könnyű és csak picit édes. Így szoktuk meg. Nekünk nagyon ízlik.

Zsuzska írta...

Gyönyörű lett!!

Vicuska írta...

Csodás!!!

BoGyo írta...

nagyon jól néz ki...még van egy kis kardamonunk ki is próbálom vmikor:-)

Panna írta...

Nagyon guszta! Kalácsot még én sem sütöttem, lassan illene... :)

Jámborné Budai Mónika írta...

Nagyon szép lett!
Limara kalácsaival én is vagyok ,nem lehet elrontani és nagyon finomak.
Én is kinéztem már nála ezt a kalácsot,tuti,hogy finom:))

teller-cake írta...

Fantasztikusan néz ki! Gondolom egy morzsa sem maradt belőle... :-)

trollanyu írta...

Meseszép lett, gratulálok:)

Emi írta...

Már sütés előtt is remekül néz ki. Sülve meg... jaj de beleharapnék! Nagyon nagyon kívánom.

Névtelen írta...

Nagyon jól néz ki:)Gratulálok!

Blogkonyha írta...

Micsoda sárga tojásokból sütötted! Csodálatosan néz ki! Szívesen vennék egy szeletkét!

Kati írta...

IsaBella, köszi a nyereményt, emailt küldtem, láttam a nevezésedet Erikánál:)

Márti, én is csak jót hallottam róla:)

Csilla, nem véletlenül Limara péksége a blogja neve:)

Verus, köszönöm, isteni illatok terjengtek ac lakásban az biztos:)
Tiffanylda, nálunk is megvan a hagyományos kalács, amit régebb nagymamám sütött, most nagynéném, de nem szoktuk azzal enni a sonkát, mert édes.

Zsuzsa, Vicuska, köszönöm:)

BoGyó, nem fogod megbánni:)

Panna, ami késik nem múlik:)

Jámborné Budai Mónika, igen, mindenki csak dícséri Limarát:)

teller - cake, bizony, egy morzsa sem, sőt kérdezték, hogy még van?

Trollanyu, köszönöm:)

Emi, mi is alig tudtuk kivárni, hogy meghűljön.

Édy, Isten hozott a blogomon, köszönöm:)

Illéskrisz, nagymamám házi tojásaiból sütöttem, de a narancslé is hozzájárul a sárgaságához szerintem.