2012. június 5., kedd

Fenyőrügy szirup és júniusi Erdélyi Konyha

Végre én is elkészítettem a fenyőrügy szirupot, igaz nem sok lett, de próbának azt hiszem ez is elég. Sajnos már kezdtek megfásodni a rügyek, így csak kb. 200 g rügyet tudtam hasznosítani. Az osztályomból, egyik fiam nagytatája szedte nekem a rügyeket, boróka(borsikafenyő) rügyeket. Gondolom ez is éppolyan megfelelő, mint más fenyők.
A receptet Esztertől hoztam, köszönet neki érte.




Hozzávalók:
  • 100 g fenyőrügy
  • 300 ml víz
  • fél citrom leve
  • 300 g cukor
Elkészítés:
  A fenyőrügyet a vízzel és a citromlével felforraltam, fél órát főztem, majd átszűrtem. Hozzáadtam a cukrot és kívánt(mint a méz) sűrűségűre főztem. Eleinte világos zöldes, majd a sűrűsödéssel sötétedett is. Nagyon finom, gyantás ízű szirup lett.
Egy adagot hidegen sajtolva is készítettem.
Hidegen sajtolva
A fenyő fiatal hajtásait leszedtem, megmostam.Tiszta befőttesüvegberétegeztem a rügyeket és a cukrot.. Legfelülre cukor került. Kb 4 napig érlelni, nem kell sem napra sem árnyékba tenni. Szűrőn vagy gézen tiszta üvegbe szűrni, jól lezárni
Erről még nem tudok véleményt mondani, mert még most érlelődik. 

És még egy örömhír számomra, hogy a júniusi Erdélyi Konyhában nekem is megjelent egy cikkem a rigmányi kürtőskalácsról:)



14 megjegyzés:

Bebi írta...

Érdekes recept!
Gratulálok a publikáláshoz!:)

Annamari írta...

Érdekes felhasználása a borókának! Eddig csak a tobozbogyókról tudtam, hogy használják - fűszerként, de a gint is ezzel ízesítik (finom :D...). Majd mondd el, milyen a hidegen sajtolt szirup!

Erdokóstoló írta...

Még én sem hallottam a borókából fenyőmézről, de milyen jó ötlet!! Biztosan finom lesz, a gin sem rossz. A gyógyhatása azonban más, mint a többi fenyőből készülőé, ezek inkább kaparó torokra, köhögésre kiválóak. A borókafenyő viszont veseműködést serkentő és ízületi bántalmakra ajánlott.

Óvatosságból írom, hogy van egy nagyon mérgező borókafaj a nehézszagú boróka, parkokban ültetik, bár nem hasonlítanak egymásra, de azt még véletlenül se....

Kati írta...

Bebi, köszönöm:)

Annamari,
én sem ilyenből akartam készíteni eredetileg, de ilyet szedett nekem a bácsi:)

Erdőkóstoló,
köszi szépen az információkat:) Ezt a borókát az erdőben szedte a bácsi, mondta is a gyermek az osztályomból, hogy a bogyóját szokta használni a nagymamája. Egyébként meg már ittunk belőle, szerencsére jól vagyunk:)

teller-cake írta...

Gratulálok a cikkhez és sok sikert a sziruphoz! Remélem láthatjuk majd micsoda finomságokat készítesz a felhasználásával! :-)

Katalin írta...

Gratulálok a cikkedhez! A szirup nagyon fincsinek tűnik, biztosan kellemesen zamatos, még nem ettem ilyet.

trollanyu írta...

Az én szirupom is már majdnem készen van, remélem jó lesz:) Gratulálok a publikációhoz:)

Blogkonyha írta...

Micsoda csoda dolgok! Nem hallottam még ilyenről. Különleges lehet!

Cecile írta...

Gratulálok a cikkhez! Én éppen most készülök leszűrni a szirupot. Cukor helyett mézzel készítettem, remélem jó lesz, és persze télen hasznos.

Panna írta...

Gratulálok az újság szerepléshez! Különleges szörpöt készítettél!

Gerdi írta...

Engem is izgat a fenyőszörp, nemrég találtam valahol egy receptet. Milyen íze van? Fenyőre emlékeztető?
Az Erdélyi Konyhát én is megvettem, nem először, de most nagyon utánajártam, mert én is benne vagyok:-)

HajniZoli írta...

Minden évben teszek el én is fenyőszörpöt, isteni télen a gyerekeknek! A hideg variánst még nem prébáltam, de ha lesz véleményed róla írd meg. Így is télire gondoltad? A cukor tartósítaná?

Kati írta...

Köszönöm mindenkinek a gratulációt, ne haragudjatok, hogy csak most válaszolok:)

Farci írta...

Remélem még belefér: gratula! :))