2018. január 8., hétfő

Csicseriborsó pörkölt

Boldog új évet mindenkinek!!!!!

Ugyanakkor boldog blogszülinapot a blogomnak, most lett 7 éves :)

És akkor egy finom, húsmentes pörkölt, mert ilyet is lehet :) És megvan a története is, egy hónapig egy vegetáriánus indiai családdal laktunk, ahol nem főzhettem húst, így készült bárányhús helyett gombával ez a pörkölt :)


Hozzávalók (4 személy részére): 25 dkg csicseriborsó, 5 hagyma, 2 sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér, 1 piros paprika, 20 dkg gomba, 5 – 6 evőkanál  sűrített paradicsom, 4 babérlevél, 5 – 6 cikk fokhagyma, só, bors, zöldpetrezselyem, kevés olaj.
Elkészítése: A csicseriborsót  egy éjszakára hideg vízbe áztatjuk, másnap sózzuk,  lassú tüzön puhára főzzük, leszűrjük. A gombát felszeleteljük, kevés olajon megpirítjuk.

A finomra aprított hagymát és fokhagymát üvegesre dinszteljük az olajon, hozzáadjuk a kis kockára vágott piros paprikát, a karikára vágott  sárgarépát, petrezselyemgyökeret, a babérlevelet, sózzuk, borsozzuk, felöntjük kb 2 dl vízzel, együtt puhára pároljuk, hozzáadjuk a sűrített paradicsomot, a csicseriborsót, a gombát, 6- 7 perc alatt összerotyogtatjuk, végül megszórjuk a finomra aprított zöldpetrezselyemmel.

7 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Boldog újévet Neked is! :) Isten éltesse a blogodat Veled együtt még nagyon sokáig, mindannyiunk örömére!
Nagyon szeretem az indiai ételeket, sokszor készítek is, de szelíden, nem olyan erősen, ahogy ők, mert úgy számomra élvezhetetlen. Egy kicsit a Te pörkölted is indiai lett a vega hozzávalóktól, gyönyörű a fotón, biztos nagyon finom!;) A csicseriborsót már csak konzervben használom, mióta egyszer órákig főztem...Köszi a receptet!

Katalin írta...

Neked is boldog új évet, és gratulálok a 7 évhez! Süss-főzz ezután ilyen finomakat, mint eddig, családod és a mi örömünkre :-)
A pörkölted nagyon guszta, biztos fincsi volt :-)

marisz57 írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
marisz57 írta...

Gratulálok a blogszülinapodhoz! További sikeres blogírást kívánok! :)
A csicseriborsóhoz - lehet, hogy csak én vagyok "béna" hozzá, de egyszer főztem, ami eltartott vagy 8 óra hosszig...:( Konzervet szoktam venni, mert egyébként szeretjük. Ez a pörkölt is jó ötlet! :)

Horváth Emerencia írta...

További sikeres blogírást kívánok!
Köszi a finom recepteket!

georgina írta...

Gratulálok a blog szülinaphoz! Én sajnos,jövök megyek nem mindig blogolok. De jó látni ilyen kitartást és ez lendületbe hoz engem is az újra kezdéshez! Köszönet érte! :) :)

Vicuska írta...

Boldog új évet és sok finomságot nekünk a blogodról, sokan szeretjük finom ételeidet :) A csicseriborsó egy bő évtizede egyszer csak belopta magát a szívembe, de én is félkészen vásárolom inkább. Családom szereti az indiai konyhát, egy indiai étteremben kóstoltam először. Köszönöm, Katim, a receptet!