2017. január 8., vasárnap

Tojásleves gazdagon

Életemben először készítettem tojáslvest, nagyon finom lett. Egyszerű és nagyszerű, fél óra alatt kész van.


Hozzávalók (4 személy részére): kevés olaj, 2 hagyma, 3 evőkanál liszt, pirospaprika, kb 30 dkg sült kolbász, személyenként 1 tojás + még 2 tojás, maréknyi apró száraztészta, 20 szemesbors, 2 babérlevél, 2 teáskanál ecetes lestyán, 1 dl tejföl, só, bors, 2 evőkanál ecet.
Elkészítése: A finomra aprított hagymát üvegesre dinszteljük az olajon, hozzáadjuk a lisztet, rózsaszínre pirítjuk, megszórjuk a pirospaprikával, feltöltjük kb 3 dl vízzel, hagyjuk kicsit sűrűsödni, majd felöntjük kb 2 liter vízzel, hozzáadjuk teatojásban a borsot, a babérlevelet, sózzuk, felforraljuk, amikor felforrt hozzáadjuk a karikára vágott kolbászt, a lestyánt, 5 percig együtt forraljuk. A 2 tojást kissé felverjük, a levesbe csurgatjuk, majd egyenként beleütjük a tojásokat, nem kavargatjuk, hogy ne főjjenek szét, végül hozzáadjuk a száraztésztát is, pár percig együtt főzzük, hőkiegyenlítéssel hozzáadjuk a tejfölt, sózzuk, borsozzuk még ha szükséges, az ecettel savanyítjuk.

2 megjegyzés:

Monika írta...

Karácsony után a FÉRJEM kért rántott levest!:))))) Nagyon jólesett nekem is.:) Én is csurgattam bele tojást, de lestyán az új ,viszont remek ötlet! A tésztát szintén nem szoktam bele tenni.Szuper a recepted!

Kati írta...

Mamka, köszi, igyekszem variálni mindig :) A zöldfűszereket pedig nagyon szeretem, nyáron frissen, télen az üvegből :)