2016. december 13., kedd

Gombás tortellini leves

Ismét egy különleges, számunkra új, gyorsan elkészülő levest főztem, mindenkinek ízlett :) Csak ajánlani tudom :)


Hozzávalók (5 - 6 személy részére): 3 hagyma, 1 nagyobb sárgarépa, 1 petrezselyem, 3 krumpli, 60 dkg gomba, 50 dkg fekete káposzta (vagy spenót), 25 dkg sonkával töltött tortellini, 2 dl tejföl, 1, 5 evőkanál liszt, kevés olaj, só, bors.
Elkészítése: A gombát felszeleteljük, kevés olajon kissé megpirítjuk, a fekete káposztát (vagy spenótot) enyhén sós vízben megfőzzük, leszűrjük. A finomra aprított hagymát az olajon üvegesre dinszteljük, hozzáadjuk a kis kockára vágott leveszöldséget, sózzuk, borsozzuk, felöntjük kb 2, 5 dl vízzel, puhára pároljuk, hozzáadjuk a kockára vágott krumplit, amikor a krumpli megpuhult hozzáadjuk a gombát, a fekete káposztát (vagy spenótot), a tortellinit, ha szükséges sózzuk, borsozzuk, készre főzzük. A lisztet csomómentesre kavarjuk a tejföllel, hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk, besűrítjük.
Megjegyzés: Fekete káposzta helyett használhatunk spenótot vagy kelkáposztát is.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Még életemben nem hallottam fekete káposztáról, pedig ....
Nagyon szeretem olvasni a blogodat, mindig találok benne valami érdekeset. Csak így tovább!
(egy szintén Kati :))

Kati írta...

Szia akkor druszám :) Isten hozott a blogomon, örvendek, hogy tetszik, jó ezt hallani, ezért írom. Ezelött 2 évvel még én sem találkoztam a fekete káposztával, Londonban ismertem meg, onnan hoztam magot, és az idén kipróbáltam a termesztését teljes sikerrel, nagyon jól bírja a fagyot, még most is lehet szüretelni. Holnap fel fogom tenni a cikket amit a téli KertÉsz magazinba írtam saját tapasztalat alapján a fekete káposzta termesztéséröl.
Gyere máskor is, remélem mindig találsz kedvedre valót nálam. :)