2016. július 31., vasárnap

Fekete káposzta főzelék

És ismét egy finomság a saját termesztésű fekete káposztámból :) Ízre hasonlít a káposztafőzelékhez, kinézetre a spenótfőzelékre, s mégis más :)


Hozzávalók (4 személy részére): 2 nagy kötés fekete káposzta, késhegynyi szódabikarbóna, 4 - 5 dl tej, 1 evőkanál liszt, 1 hagyma, pirospaprika, só, bors, kevés olaj, kis csokor friss csombort és kapor.
Elkészítése: A fekete káposztát megmossuk, a szálkás levélnyeleket eltávolítjuk, laskára vágjuk, enyhén sós, szódabikarbónás vízben puhára főzzük, leszűrjük, lecsepegtetjük.
A finomra aprított hagymát üvegesre dinszteljük az olajon, megszórjuk a pirospaprikával, rátesszük a káposztát, kissé átforgatjuk, megszórjuk a liszttel, felöntjük a tejjel, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a finomra aprított zöldfűszereket, folyamatosan kavargatva besűrítjük.
Megjegyzés: Sült kolbásszal, tükörtojással, fasírttal tálaljuk.

6 megjegyzés:

Anikó írta...

Kati mi az a fekete káposzta??? Nem a lila ugye???

Névtelen írta...

Ez nem az amit felénk mángoldnak hívnak?

Kati írta...

Anikó, nem, nem a lila káposzta, úgy néz ki, mint a fotón. Patrícia, nem, nem a mángold, van nekem az is, de ez más. A következö linken ìrtam róla: http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2015/04/sult-hal-cavolo-neroval.html
Ez egy olaszországból származó káposzta, de a portugálok is szeretik, nekem nagy kedvencem lett Londonban, vettem magot, hazahoztam, elvetettük és most terem.

Kati írta...

Anikó, Patrícia, a következö linken saját fotókat is találtok erröl a káposztáról. http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2016/07/toszkan-fekete-kaposzta-leves.html

Anikó írta...

Megnéztem a toszkán káposztalevesnél, most látok először ilyet, az íze káposzta íz Kati????

undercover írta...

De jó, hogy ezt írtad. Mert én 25 éve kertészkedek és idén - hitem és a zacskó szerint - fodroskelt vetettem és ilyenek nőttek ki belőle mind egy szálig. Most legalább tudom, mi ez, és mire használható. Köszönöm.