2016. július 11., hétfő

Fahéjas, málnaszószos tészta

Erre a finomságra az idén kaptam rá, eddig soha életemben nem ettem tésztát fahéjjal, de nagyon sajnálom, hogy eddig kimaradt. Gyerekkoromban darált dióval vagy cukorral ettük a tésztát, most is azzal készültem enni, de kiderült, hogy nincs darált dió, kicsit lusta voltam darálni, ezért megszórtam fahéjjas cukorral, hát mit ne mondjak isteni finom, a savanykás málnaszósszal pedig még finomabb :) Desszertként is megállja a helyét.


Hozzávalók (2 személy számára): 25 dkg száraztészta, 2 - 3 evőkanál fahéj, 1 - 2 evőkanál nyírfacukor, só, pici olaj. A szószhoz: 15 dkg málna, 2 evőkanál nyírfacukor.
Elkészítése: A málnához hozzáadjuk a nyírfacukrot, kevés vizet töltünk rá, összerotyogtatjuk, míg a leve elfő, besűrűsödik. A tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, leszűrjük, pici olajjal összeforgatjuk, megszórjuk a nyírfacukorral, a fahéjjal, rákanalazzuk a málnaszószt, melegen tálaljuk.

2 megjegyzés:

csipike írta...

Ilyenről még nem is hallottam, hogy tésztával gyümölcsöt. Csak grízes tésztával lekvár.

Kati írta...

Csipike, eddig én sem :) Írtam is, hogy véletlenül született,örölt dió hiányában került rá fahéj. De nagyon finom :)