2016. július 4., hétfő

Aludttejes gombóc meggyszósszal

Én igazán kihasználtam a meggyszezont, levestől kezdve főételen át a desszertig minden készült belőle :) Aludttejes gombócot már évek óta nem ettem, most ismét sorra került, friss savanykás meggyszósszal megspékelve, langyosan, hidegen isteni :)


Hozzávalók (4 személy részére): fél liter tej, 2 dl aludtej, 15 - 20 dkg búzadara, 2 evőkanál nyírfacukor, 10 - 15 dkg zsemlemorzsa, késhegynyi só, 2 evőkanál olaj. A szószhoz: 25 dkg meggy, 2 evőkanál nyírfacukor, pici kardamom.
Elkészítése: a zsemlemorzsát az olajon megpirítjuk, vigyázva, hogy ne égjen meg. A tejet felforraljuk, amikor fő hozzáadjuk az aludtejet, a sót, a cukrot, hagyjuk újraforrni, ekkor súgárban beleöntjük a búzadarát, ha nem elég sűrű amikor kezd kidegedni, még öntünk hozzá. Folyamatosan kavargatjuk amíg a búzadara teljesen kideged, a tejbegríznél keményebb masszát kell kapnunk. Amikor elkészült lefödve 5 percig pihentetjük. Utána egy evőkanál segítségével a gombócokat beleszaggatjuk a zsemlemorzsába.  A meggyet kimagoljuk, hozzáadjuk a nyírfacukrot, a kardamomot, pici vizet töltünk alája, néhány perc alatt összerotyogtatjuk, míg a leve kissé besűrűsödik.  A gombócokat, pirított zsemlemorzsával, nyírfacukorral megszórva, a meggyszósszal leöntve tálaljuk.

5 megjegyzés:

Katalin írta...

Nagyon guszta! Egyszer én is csináltam már, finom lett :-)

csipike írta...

Ilyenről még nem hallottam. Ez akkor olyan mint a sűrű tejbegríz? De akkor miért kell bele aludttej, kefir is jó?

Kati írta...

Katalin, köszönöm, ugye, hogy finom ? :)

Csipike, igen, hasonló a sürü tejbegrízhez, de mi a turógombóc alternatívájaként készítjük, az aludttejtöl lesz a turógombóchoz hasonló picit savanykás íze. Természetesen kefírrel is jó lesz :)

csipike írta...

Kati, köszi a választ, elmentettem a receptet ;-)

Kati írta...

Csipike, szívesen :)