2016. április 1., péntek

Tökmaglisztes cipók

Nem vagyok valami nagy kenyérsütő, talán most sütöttem életemben másodszor kenyeret. De most egy leves tálalásához szükségem volt kis cipókra, így belevágtam. Lehet nem lettek csodaszépek, de én úgy örvendek, hogy sikerült. A bélzete könnyű, szellős, kívül a héja ropogós. Igaz, hogy diétázom, de azért megkóstoltam, nagyon finom :)

Hozzávalók (4 kis cipóhoz): 45 dkg liszt, 5 dkg tökmagliszt, 2 evőkanál zabkorpa, 2, 5 dkg élesztő, 1 teáskanál cukor, 1 teáskanál só, 3, 5 - 4 dl langyos víz.
Elkészítése: A liszteket, a korpát, a sót összekeverjük egy tálban, a közepébe egy mélyedést készítünk, belemorzsoljuk az élesztőt, megszórjuk a cukorral, ráöntünk fél dl langyos vizet, hozzákavarunk kevés vizet, hagyjuk felfutni. Amikor az élesztő felfutott egy evőkanál segítségével hozzákavarjuk a lisztet, közben folyamatosan adagoljuk a langyos vizet, míg jellegzetes kenyértésztát kapunk, alaposan megdagasztjuk, letakarva meleg helyen 1 órát kelesztjük. Amikor megkelt lisztes felületen átgyúrjuk, négy részre osztjuk, megformázzuk a cipókat. A cipókat az újjainkkal kisebb körré formázzuk, a széleit a négy oldalán, mintha buktát formáznánk behajtjuk, majd a keletkezett sarkokat is, és a tészta széleit kissé aláhajtjuk, míg kis kerek cipócskát kapunk. Amikor kész vagyunk a cipókat meleg helyen még egy órát kelesztjük, majd a tetejüket kissé bemettszük, előmelegített sütőben 15 - 20 perc alatt megsütjük. Sütés előtt és sütés közben is 4 - 5 alkalommal megpriccoljuk vízzel, hogy szép ropogós héja legyen.

2 megjegyzés:

Marika írta...

Nagyon guszták lettek a kis cipók ! Csakis finom lehet !! Remélem kapok majd én is valahol tökmaglisztet és ki is próbálom majd ! :)

Kati írta...

Marika, köszönö:)