2014. szeptember 4., csütörtök

Szőlős kuglóf

Drága édesanyámnak ma születésnapja van, neki sütöttem, torta helyett ezt a különlegesen finom és pihe - puha kuglófot. Édesanyám, az Isten éltessen sokáig azt kívánom itt is :)


Édesanyám a kuglóffal és Lüszyvel :)

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 1 tasak sütőpor, 15 dkg vaj, 15 dkg cukor, 2 tojás, 1 dl kefír, 10 dkg tejföl, 1 citrom lereszelt héja, 1 rúd vanília, 1 csipetnyi só, 2 közepes gerezd szőlő, 10 dkg fehércsokoládé, fél dl olaj.
Elkészítése: A vajat megolvasztjuk, hagyjuk kihűlni. A tojásokat habosra kavarjuk a cukorral, a sóval, hozzáadjuk a kikapart vaníliamagocskákat, a citromhéjat, a kefírt, a tejfölt, az olvasztott vajat, alaposan összekeverjük. A lisztet elkavarjuk a sütőporral és a nedves részhez adjuk, összekeverjük. A kuglófformát alaposan kivajazzuk beletöltjük a massza felét, rászemeljük az egyik megmosott, leszárított szőlőgerezdet, ráöntjük a massza többi részét, rászemeljük a megmaradt szőlőgerezdet, néhány szem szőlőt meghagyva a díszítéshez. Előmelegített sütőben 10 percig magas, majd alacsony hőfokon 45 perc alatt megsütjük. A formában hagyjuk kihűlni majd kiborítjuk. A fehércsokoládét megolvasztjuk az olajjal együtt és a kihűlt kuglófra csorgatjuk. A tetejét szőlőszemekkel díszítjük.

8 megjegyzés:

Éva írta...

Isten éltesse anyukádat nagyon sokáig erőben egészségben! A kuglóf nagyon szép lett biztos finom volt. Ahogy nézetem a képet az jutott eszembe hogy jó hogy a kutyátok nem kapta el a sütit!Fiatalos mamád van hasonlítotok egymásra !

Kati írta...

Éva, köszönöm szépen, anyukám nevében is :) Igen, hát fiatal is még ő :) A kutyus sokszor ott áll mellettem mikor fotózok is, de nem nyúl az ételhez, tudja nem szabad neki :) Köszi :)

Katalin írta...

Isten éltesse Anyukádat, finomat sütöttél neki! Úgy látom, nagyon örült neki :-)

Anazar írta...

Mesés kuglóf. Isten éltesse az ünnepeltet! Bájos az a kutya.

María írta...

Gyönyörű kuglófot sütöttél Anyukádnak, büszke lehet Rád :)!! Isten éltesse sokáig!!!

Böbe írta...

Csodás kuglófot sütöttél ! Istenke éltesse Anyukádat, még nagyon sokáig !

Elisabeth írta...

Kati aranyos! Boldog Születésnapot kivának Édes anyukádnak...meglátszik hogy milyen büszkén fogja a gyönyörü kuglófot amit sütöttél. Különleges a szőlővel, kreativ, és szépen diszitetted is.

A kis kutyusod huncut, és aranyoska! Puszillak

Blogkonyha írta...

Pont én is azon gondolkodtam, hogy kéne sütni valamilyen szőlős süteményt... Én muffinra gondoltam. Vettem is szőlőt, de olyan magos belül, hogy elmaradt. Megettem csak úgy. Nagyon szép lett nálad...