2014. szeptember 15., hétfő

Őszi almaleves

Igazi erdélyi recept a családunkból. Tudom sokatok számára furcsa hússal főzni a gyümölcslevest, de nálunk ez hagyományos, és én semmiért se adnám :) Természetesen a csombor jár bele, anélkül nem almaleves az almaleves :)


Hozzávalók (4 – 5 személy részére): egy csirke csontos részei, zúzája, 0, 5 kg alma, 5 – 6 közepes sárgarépa, 1 petrezselyemgyökér, 1 hagyma, 1 zöld paprika, 2 – 3 szál csombor, 1 kisebb szál zellerzöld, kis csokor petrezselyemzöld. Az eresztékhez: 1 tojás, 2 evőkanál liszt, 2 dl tej. Ízlés szerint pici citromsó.
Elkészítése: A csontos csirkehúst kb 2, 5 liter vízben főni tesszük, sózzuk, hozzáadjuk az egészben hagyott hagymát, a kicsumázott, kettőbe vágott paprikát. Amikor a hús már majdnem megpuhult hozzáadjuk a meghámozott karikára vágott leveszöldségeket, valamit a fehér cérnával összekötözött csombort és zellerzöldet, együtt puhára főzzük, majd eltávolítjuk belőle a hagymát, a paprikát, az összekötözött fűszereket. Az utolsó öt percben hozzáadjuk a meghámozott, kockára vágott almát, és egészen alacsony lángon főzzük. Elkészítjük az eresztéket: a tojást csomómentesre kavarjuk a liszttel, felengedjük 1 dl vízzel, majd a tejjel, hőkiegyenlítéssel a leveshez adjuk, 1 – 2 percig folyamatosan kavargatva hagyjuk újraforrni. Végül megszórjuk a finomra aprított petrezselyemzölddel, és ha még szükséges pici citromsóval savanyítjuk.

4 megjegyzés:

Monika írta...

Ilyen levest még nem ettem,viszont a szárnyashúshoz nagyon szeretem a gyümölcsöt.:)

Tiffanylda írta...

Ez is nagyon finom lehet, mint minden, amit eddig kipróbáltam tőled! :) Remélem sorra kerül!;)

Hankka írta...

Én sem főztem még gyümölccsel a húslevest vagy hússal a gyümölcslevest, de a fotót elnézve nagyon finom lehet, ki kellene próbálnom! :)

Katalin írta...

Nagyon guszta! Még én sem ettem ilyet, vagy hasonlót, de ha Te mondod, biztosan nagyon fincsi lehet :-)